اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار ساری:

شیرابه زباله ساری با فناوری نانو تصفیه می‌شود

شهرداری ساری از نصب دستگاه تصفیه شیرابه زباله به منطقه چهاردانگه ساری با استفاده از فناوری نانو خبر داد و گفت: با استفاده از این فناوری شیرابه‌های زباله برای کشاورزی قابل استفاده است.

شیرابه زباله ساری با فناوری نانو تصفیه می‌شود

مهدی عبوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری، درباره نظارت بر نحوه دفن زباله در منطقه بالادست چهاردانگه ساری اظهار داشت: قبلا دفن زباله در منطقه چهاردانگه ساری به صورت غیربهداشتی انجام می‌شد.

وی با اشاره به حضور رئیس جمهور سابق کشورمان در دانشگاه نوشیروانی بابل خاطرنشان کرد: در این سفر تصفیه شیرابه به صورت نانو مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

شهردار مرکز استان مازندارن خاطرنشان کرد: پس از سفر رئیس جمهور سابق(احمدی‌نژاد) قراردادی با دانشگاه نوشیروانی بابل برای تصفیه شیرابه‌ها منعقد شد که شیرابه‌های موجود تصفیه و برای کارهای کشاورزی به کارگیری شوند.

عبوری اضافه کرد: دستگاه تصفیه شیرابه به صورت نانو در منطقه نصب می‌شود که شیرابه‌های زباله را تبدیل به آب زراعی می‌کند.

به گزارش فارس، زباله‌های ساری در حال حاضر به 130 کیلومتر این شهر و در 105 کیلومتری شهرستان سمنان دفن می‌شود.

 

شیرابه‌های زباله ساری در مسیر 130 کیلومتری جاده ساری به سمنان نیز بخش وسیعی از منطقه را آلوده می‌کند که این امر در مسیر جاده ساری به سمنان کاملا مشخص است.

 

در حالی شهردار مرکز استان مازندارن از نصب دستگاه شیرابه زباله در منطقه گویچاله در ولویه ساری خبر می‌دهد که مردم منطقه از حمل و انتقال زباله به این منطقه ناراحت هستند و بارها و بارها خواستار جلوگیری ورود زباله به این منطقه شدند.

انتهای پیام/86004/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول