اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف کهگیلویه:

وضعیت وقف در کهگیلویه رضایت‌بخش نیست

رئیس اداره اوقاف کهگیلویه گفت: وضعیت وقف در این شهرستان رضایت‌بخش نبوده که این امر بیشتر به فقر مالی و بی‌بضاعتی مردم برمی‌گردد.

وضعیت وقف در کهگیلویه رضایت‌بخش نیست

عبد‌النبی صمدیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج به تشریح برنامه‌های اجرایی اوقاف و امور خیریه شهرستان کهگیلویه پرداخت و گفت: برنامه‌های این شهرستان در سطوح مختلفی از جمله مسائل عمرانی، ساخت‌ و ساز و تعمیر امامزادگانی چون میرسالار، آقامیر، امامزاده اسدالله در بهمئی و امامزاده عبدالله در قیاملنده صورت می‌گیرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کهگیلویه برنامه‌های فرهنگی این نهاد را برگزاری ایام‌الله‌ها، شهادت‌ و ولادت‌ها، طرح ضیافت الهی، نشاط معنوی در جوار امامزادگان عنوان کرد و گفت: طرح نشاط معنوی با حضور دانش‌آموزان در مقاطع مختلف در هفت امامزاده شاخص این شهرستان برگزار شد.

صمدیان عمده برنامه‌های اجرایی در طرح نشاط معنوی را قرآنی، آموزشی، تفریحی و هنری بیان کرد و گفت: دیگر برنامه‌های اجرایی اوقاف برگزاری لیالی قدر در امامزادگان بود که شاهد حضور گسترده مردم و مسئولان شهرستان بودیم.

فعالیت 45 مربی قرآنی در کهگیلویه

این مسئول شهرستانی از فعالیت 45 مربی قرآنی به منظور تربیت حافظان قرآن در این شهرستان خبر داد و اذعان کرد: اقدامات و تبلیغات لازم برای برگزاری سی ‌و ششمین دوره مسابقات قرآنی در سطح شهرها و بخش‌های تابعه صورت گرفته و مسئولان هم‌اکنون مشغول ثبت‌نام از علاقه‌مندان در این مسابقه قرآنی هستند.

وی در ادامه یادآور شد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون 25 بار امامزادگان شهرستان کهگیلویه توسط این اداره غبارروبی شدند.

رئیس اوقاف شهرستان کهگیلویه تصریح کرد: در راستای ثبت بقاع متبرکه و مساجد در سال جاری تاکنون مقدمات 15 مورد از بقاع متبرکه با همکاری بنیاد مسکن، ثبت اسناد و املاک در دست اقدام است، که انتظار می‌رود مسئولان امر اهتمام ویژه‌ای در این خصوص داشته باشند.

صمدیان که کمتر از چهار ماه است به سمت اداره اوقاف شهرستان کهگیلویه درآمده، به برنامه‌های کاری خود در این اداره اشاره کرد و گفت: تهیه کتابچه جهت کرامت امامزادگان شهرستان، دعوت از سرمایه‌داران و پیمانکاران به منظور فرهنگ وقف به صورت گسترده در شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی و لنده از برنامه‌های جدید در این اداره است.

وی داشتن ارتباط فعال با خیرین، سرمایه‌داران و پیمانکاران در قالب همایش وقف را از برنامه‌های اجرایی خود عنوان کرد و گفت: هدف از برگزاری این همایش نهادینه کردن فرهنگ وقف در جامعه است، که انتظار می‌رود با استقبال خوب این افراد در همایش روبه‌رو شویم.

رئیس اوقاف و امور خیریه کهگیلویه با ابراز گلایه‌مندی از بحث موقوفات در این شهرستان اذعان کرد: امر وقف در این شهرستان رضایت‌بخش نبوده که این امر بیشتر به فقر مالی و بی‌بضاعتی مردم برمی‌گردد.

صمدیان در پایان تصریح کرد: در موارد اندکی از جمله وقف زمین برای ساختمان مسجد و حسینیه در این شهرستان امر وقف صورت گرفته است.

انتهای پیام/82011/غ‌30/ش/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول