اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان مطرح کرد

جلوگیری از بروز فتنه‌ و آشوب با برجسته کردن نقش مسجد در زندگی

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: با برجسته کردن نقش مسجد در زندگی اجتماعی می‎توان جلوی بسیاری از فتنه‌ها و آشوب‌ها را گرفت.

جلوگیری از بروز فتنه‌ و آشوب با برجسته کردن نقش مسجد در زندگی

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، نورالله ولی‎نژاد عصر امروز در جمع روحانیون استان گلستان اظهار داشت: وهابیت ساخته و پرداخته انگلیس و آمریکاست تا مسلمانان را به جان هم بیندازد و به جای دشمن‌شناسی با هم ستیز داشته باشند.

مسجد به گروه یا گرایش خاصی اختصاص ندارد

وی با اشاره به نفش محوری مسجد در وحدت میان مسلمانان خاطرنشان کرد: مسجد مرکز حضور همه نیروها و سلایق است و اختصاص به گروه یا گرایش خاصی ندارد.

ولی‎نژاد خاطرنشان کرد: با برجسته کردن نقش مسجد در زندگی اجتماعی می‎توان جلوی بسیاری از فتنه‌ها و آشوب‌ها را گرفت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان ابراز داشت: دشمن به خوبی درک کرده که این کانون فرهنگی در شرایط جامعه، تعالی و سازندگی آن نقش موثری را ایفا می‎کند بر همین اساس این تکیه‌گاه مسلمانان را نشانه قرار داده است.

وی با تأکید بر اینکه با برنامه‎های فرهنگی و اجتماعی متفاوت نقش مسجد در جامعه مسلمان حفظ شود تصریح کرد: روز جهانی مسجد بهترین فرصت است تا با تبیین و بررسی این جایگاه از این کانون در جبهه جنگ نرم برای مقابله با دشمن استفاده کنیم.

تشکیل هسته فرهنگی جوان در مساجد

وی افزود: در همین راستا تشکیل هسته فرهنگی جوان در طرح‎های تابستانه، گفتمان‎های دینی، ارائه مشاوره و برگزاری مسابقات قرآنی و حدیث از دیگر برنامه‎ها در این خصوص برای مساجد استان برنامه‎ریزی کرده‎ایم که امید داریم با این رویکرد بتوانیم جاذبه خوبی برای حضور بیشتر جوانان و نوجوانان در مساجد فراهم سازیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان اینکه مسجد یک مجتمع فرهنگی و مرکز ثقل زندگی روزمره است یادآور شد: یکی دیگر از برنامه‌هایی که برای پیوند بیشتر جوانان با مسجد در دستور کار قرار گرفته است استفاده از این قشر در حوزه اجرایی برنامه‎های مسجد است و جوانان در این جایگاه برای مدیریت و جذب دوستان خود در برنامه‎های مسجد همکاری می‎کنند.

مسجد نقش مؤثری در افکار عمومی دارد

وی در ادامه متذکر شد: مسجد برای مسلمانان دارای جایگاه موثر و از یک برجستگی خاص برخوردار است.

ولی‎نژاد گفت: توطئه‎ها و تخریب‎هایی که علیه مسجد در سطح جهان اسلام توسط دشمنان انجام می‎شود حکایت از نقش موثر این کانون در افکار عمومی دارد که بالندگی، رشد و شکوفایی را برای جامعه به همراه داشته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان در پایان ابراز داشت: دشمنان معمولاً به اماکنی حمله می‎کنند که برای مسلمانان تکیه‌گاه است و مسجد یکی از این اماکن است و دشمن می‎خواهد این تکیه‌گاه را از مسلمانان بگیرد.

انتهای پیام/83004/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول