اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان:

انسان‎های خیر بیش از عمرشان زندگی می‎کنند

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: انسان‎هایی که به دیگران کمک می‎کنند، بیش از عمرشان زندگی می‎کنند و زندگی آنها پس از مرگ به دلیل کمک کردن به دیگران در دوران حیات تازه شروع شده و آنها جاودانه هستند.

انسان‎های خیر بیش از عمرشان زندگی می‎کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‎الاسلام نورالله ولی‎نژاد شامگاه پنج‎شنبه در مراسم جشن رمضان کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گلستان، ضمن تبریک ولادت امام حسن (ع) و هفته تکریم اظهار داشت: یک کار در زندگی علی (ع) شاید خیلی گسترده نبود، اما در معنی آنقدر گسترده بود که ماندگار شد.

وی ادامه داد: انسان چند نوع عمر می‎کند، آدم‎هایی که کمتر از مدت زندگی عمر می‎کنند، انسان‎هایی که به اندازه خودشان عمر می‎کنند و انسان‎هایی که بیش از زندگی خودشان عمر‎ می‎کنند و ماندگار می‎شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: گروه اول کسانی هستند که با عمل و کردارشان نه تنها دستگیر دیگران نبوده‎اند، بلکه باعث تباهی زندگی آنها نیز شده و در واقع زندگی خود را هم تباه کرده‎اند.

ولی‎نژاد افزود: این افراد افرادی هستند که با فروش مواد مخدر، ضرب و جرح و زورگیری، قتل، آدم‎ربایی، ترویج فساد و فحشا و کارهای خشن و خانمان‎سوز هم به دیگران آسیب می‎زنند و هم زندگی خودشان را زود به پایان می‎رسانند.

وی بیان کرد: این افراد نه تنها به اندازه خودشان زندگی نکرده‎اند، بلکه می‎توان گفت این افراد به هیچ وجه زندگی نکرده‎اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان تصریح کرد: گروه دوم افرادی هستند که در طول زندگی خود با به جا آوردن اعمال واجب و مستحب دین خود زندگی کرده و به دیگران نه کاری داشته‎اند و نه آزاری به کسی رسانده‎اند.

وی افزود: این افراد هم سفرهای زیارتی و هم تفریحی خود را داشته‎اند و حتی به همسایه خود توجه نکرده‎اند که آیا فقیر است و یا ثروتمند.

ولی‎نژاد ابراز داشت: می‎توان گفت این افراد به اندازه خود زندگی کرده‎اند و اگر به دیگران کمک نکرده‎اند، اما آسیبی هم به کسی نزده‎اند.

انسان‌های والاتر کسانی هستند که نفع آنها به دیگران برسد

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان خاطرنشان کرد: انسان‎های خیر بیش از زمان خودشان عمر می‎کنند، ماندگار می‎شوند و در واقع عمل آنها است که تا ابد برای جهانیان به ارث خواهد ماند، مثل یتیم‎نوازی امام علی (ع) که کیسه‎های غذا را در دل شب حمل می‎کرد و به درب خانه نیازمندان می‎رساند.

وی با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) فرموده «انسان‎های والاتر کسانی هستند که نفع آنها به دیگران برسد» ابراز داشت: کسی که به دیگران کمک می‎کند با مرگش زندگی او به پایان نخواهد رسید بلکه با نجات دادن زندگی چند نفر به زندگی خود روشنی بخشیده است و پس از پیوستن به ملکوت اعلی زندگی او تازه آغاز می‎شود.

نگاه نوع‌دوستی در جامعه ما مورد اقبال عمومی است

ولی‎نژاد با تاکید بر اینکه این نگاه نوع‌دوستی و کمک به دیگران در جامعه ما یک امر نهادینه و مورد اقبال عمومی است، خاطرنشان کرد: جمع‌آوری صدقه، دادن زکات، کمک به ایتام و نیازمندان در همه زمان‎ها توسط این مردم انجام شده و امروز نهادهای حمایتی و خیریه بسیاری در سطح استان به برکت وجود این نگاه در جامعه برای دستگیری از نیازمندان فعالیت دارند.

وی افزود: مردم ایران با این فرهنگ یاد گرفته‎اند که نباید نسبت به مسائل جامعه و انسان‎هایی که با آنها زندگی می‎کنند، بی‎تفاوت باشند و در همین راستا افتخارات بزرگ و شایسته‎ای را در دنیا رقم زد‎ه‎اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با تاکید براینکه مردم ما افتخارات زیادی در کارهای شایسته دارند، ابراز داشت: هشت سال دفاع مقدس توسط این مردم محقق شد و بعد از جنگ نیز خرابی‎ها باز هم به وسیله این مردم آباد شده است.

ولی‎نژاد در پایان با بیان اینکه با همه هجمه‎های فرهنگی باز هم دین اسلام مورد مقبولیت مردم است، ابراز داشت: ساخت 2 هزار مسجد و 500 اماکن مذهبی در سطح استان نشان از این مقبولیت دارد و این مقبولیت به خاطر این است که اسلام انسان را به نیکی کردن و کمک به دیگران امر کرده و همین امر ماندگاری را در جامعه به ارمغان خواهد گذاشت.

انتهای پیام/83004/ب30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول