اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل خواستار شد

ساماندهی جارچیان با هدف راحتی گردشگران

استاندار اردبیل گفت: ساماندهی جارچیان باید با هدف سهولت تردد گردشگران و حفظ آبروی بهتر شهر توریستی شهر سرعین انجام شود.

ساماندهی جارچیان با هدف راحتی گردشگران

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی استانداری اردبیل، اکبر نیکزاد در جلسه صبح امروز ستاد تسهیلات سفرهای تابستانی استان اردبیل با تاکید بر تقویت زیرساخت ها و توسعه و گسترش صنعت  گردشگری در استان اردبیل اظهار داشت: افزایش مدت اقامت مسافران و گردشگران در استان تنها در سایه ارتقا و تامین زیر‌ساخت‌‌ها در این حوزه امکان‌پذیر است.

وی تصریح کرد: بحث گردشگری در استان اردبیل از نظر اقتصادی، رفاهی و ارتقای سطح زندگی مردم، درآمدزایی و اشتغالزایی بسیار مهم و موثر است.

رئیس ستاد تسهیلات سفرهای تابستانی اردبیل افزود: ماندگاری مسافر در مناطق مختلف استان نیاز به شناخت ابعاد مکان‌ها و اماکن گردشگری، تاریخی و جاذبه‌های طبیعی دارد.

نیکزاد ادامه داد: به طوری که در سال‌های اخیر از سوی دستگاه‌های ذیربط در احیا و مرمت آثار تاریخی استان اردبیل اقدامات اساسی صورت گرفته که خود بستر حضور گردشگران بی‌شمار است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از تخصیص 200 میلیون ریال برای پاکسازی و جمع‌آوری زباله در محوطه آبگرم‌ها به شهرداری‌های مشگین‌شهر و لاهرود خبر داد.

مسئول ارشد استان اردبیل بیان داشت: شهرستان مشگین‌شهر بعداز شهر توریستی سرعین، دومین  شهر استان اردبیل است که در فصل تابستان میزبان میلیون‌ها گردشگر و مسافر داخلی و خارجی است و ضرورت دارد درخصوص  نظافت عمومی آبگرم‌های این شهرستان و مراکز گردشگری، شهرداری‌ها به ورودی‌های شهر و مکان‌های اقامتی توجه ویژه‌ای داشته باشند تا بخشی از نگرانی مسافران و گردشگران در این راستا برطرف شود.

نیکزاد افزود: وجود آب‌های گرم و مناظر طبیعی و در کنار آن تنوع آب و هوایی، جاذبه‌های گردشگری و تاریخی و توانمندی‌ها و قابلیت‌های موجود سبب شده که  استان اردبیل در بحث گردشگری به یک استان ویژه تبدیل شود.

این مسئول استان اردبیل را دارای دو ظرفیت مهم کشاورزی و گردشگری اعلام کرد و ادامه داد: کشاورزی و گردشگری از شاخصه‌های ممتاز استان اردبیل است  که آن را از دیگر مناطق کشور بارز کرده و چهره‌ای توریستی را به این استان بخشیده است.

رئیس شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل به اقدامات زیرساختی در حوزه راه آهن در استان اشاره کرد و اتمام پروژه راه آهن اردبیل – میانه، ایجاد و راه‌اندازی مجموعه‌های رفاهی و خدماتی و احداث، بهسازی و مرمت جاده‌ها را در رونق گردشگری و اقتصادی استان موثر دانست.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این جلسه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل نیز از ورود 6 میلیون  گردشگر از اول  سال تاکنون به استان خبر داد.

یحیی نقی زاده گفت: برنامه‌ریزی برای جذب گردشگران و هماهنگی به منظور تهیه بسته‌های اقامت 10 روزه با همکاری تشکل‌های صنفی، اجرای برنامه‌های اسکان فرهنگیان در ورودی شهرها، آماده‌سازی شهری و نظافت عمومی معابر و مراکز تفریحی گردشگری و سرویس‌های  بهداشتی انجام شده است.

دبیر کار گروه توسعه گردشگری اردبیل ابراز داشت: راه‌اندازی مرکز خدمات  گردشگری سلامت در گمرک بیله‌سوار، انجام هماهنگی برگزاری دوره آموزشی کدهای رفتاری گردشگری، افزایش ماندگاری مسافر به 6/2 شبانه اقامت از جمله اقدامات و فعالیت‌های شاخص ستاد تسهیلات سفرهای تابستانی استان اردبیل می‌باشد.

انتهای پیام/62004/ی/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول