اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان مرکزی:

منطقه گردشگری نخجیر نیازمند سرمایه‌گذاری مناسب است

مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: منطقه گردشگری نخجیر دلیجان از ظرفیت‌های بالای گردشگری برخوردار است که با سرمایه‌گذاری مناسب می‌توان زمینه توسعه گردشگری این منطقه را فراهم ساخت.

منطقه گردشگری نخجیر نیازمند سرمایه‌گذاری مناسب است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک مجتبی رضوانی ظهر امروز در جلسه کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار داشت: محوطه گردشگری 300 هکتاری غار نخجیر نیازمند سرمایه‌گذاری مناسب است تا بتوان آن را به یکی از مکان‌های مورد بازدید گردشگران در این منطقه تبدیل کرد.

وی پیرامون خروج برخی مناطق گردشگری از اولویت آماده‌سازی گفت: برخی مناطق گردشگری به دلیل عدم توجیه اقتصادی و نبود سرمایه‌گذار از لیست مناطق گردشگری خارج شده‌اند.

مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی همچنین افزود: 10 روستا در استان نیازمند تعیین حریم است که مقرر شد با توجه به کارشناسی‌های انجام گرفته تعیین حریم شوند.

رضوانی ادامه داد: واگذاری مناطق گردشگری شهری و روستایی به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به منظور جذب سرمایه‌گذاری‌های خصوصی و محلی نقش موثری در ایجاد اشتغال و درآمدزایی این مناطق دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

مسلم پورقاسمیان فرماندار شهر اراک نیز منطقه گردشگری تالاب و دشت میقان را یک منطقه منحصر به فرد گردشگری دانست و گفت: این منطقه با جاذبه‌های ویژه‌ای که دارد می‌تواند در جذب گردشگران به ویژه در ایام فصل بهار موفق باشد و هرگونه سرمایه‌گذاری در این منطقه نتایج بسیار مثبتی به همراه خواهد داشت.

مجتبی رضوانی مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی نیز اظهار داشت: ظرفیت بسیار مطلوب دشت و تالاب میقان نیازمند توجه مسئولین است زیرا با توجه به مسایل زیست محیطی در این منطقه مجوزهای لازم برای سرمایه گذاری داده نمی‌شود و این منطقه نیازمند سرمایه گذاری در زمینه‌های راه سازی، محل اسکان و برخی امکانات زیرساختی است.

وی تصریح کرد: در این منطقه دو محور اصلی وجود دارد که شامل کویر نوردی بیابان گردی منطقه و همچنین تالاب و طبیعت گردی دشت میقان است که از روستای مراد آباد تا طرمزد را در بر می‌گیرد.

رضوانی گفت: اهالی روستای مرادآباد آمادگی میزبانی از گردشگران را اعلام کرده‌اند و ما نیز درصدد هستیم این منطقه را به عنوان یک پایلوت طبیعت گردی معرفی کنیم و زیرساخت‌های لازم را بوجود آوریم که این امر نیازمند تعامل مسئولین و مطالعات میدانی است.

مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی در ادامه با اشاره به طرح تبدیل تپه باستانی روستای آوه واقع در شهرستان ساوه به یک منطقه گردشگری خاطر نشان ساخت: 100 هکتار از تپه تاریخی روستای آوه به سازمان میراث فرهنگی واگذار شده است و این منطقه زیرساخت‌های ابتدایی را برای تبدیل به یک منطقه گردشگری داراست که نیازمند توجه ویژه است.

وی اظهار داشت: باید در جلساتی که توسط فرمانداری ساوه و بخش خصوصی برای جذب سرمایه گذار صورت می‌گیرد مشکلات این منطقه برطرف شود.

در پایان این جلسه طرح‌هایی بصورت پیشنهادی مطرح شد که از مهم‌ترین این طرح‌ها می‌توان به توجه بیشتر به جذب سرمایه گذاری در مناطق گردشگری استان و جذب گردشگران دیگر استان‌ها با توجه به مناطق گردشگری در خطوط مرزی استان با دیگر استان‌ها، همچنین نیاز به ورود شرکت توسعه گردشگری برای سرمایه گذاری اشاره کرد که مقرر شد این طرح ها برای مطالعه بیشتر در جلسات بعدی این ستاد مورد برسی قرار گیرد.

انتهای پیام/87002/ک40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول