اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس از دورود گزارش می‎دهد

توسعه گردشگری نیازمند بسترسازی / هتل 5 ستاره پیش‌کش؛ سرویس‌های بهداشتی را دریابید!

متأسفانه عملکرد ضعیف برخی از مسئولان در بعضی ارگان‌ها باعث شده با وجود همه زیبایی‌ها و استعدادها، شهر دورود در فراهم کردن بعضی از نیازهای اولیه یک مسافر هم با مشکل روبه‌رو باشد.

توسعه گردشگری نیازمند بسترسازی / هتل 5 ستاره پیش‌کش؛ سرویس‌های بهداشتی را دریابید!

به گزارش خبرگزاری فارس از دورود، استان لرستان و شهرستان دورود به دلیل بهره‎مندی از طبیعت بسیار زیبا و آب و هوای مناسب و همچنین قرار گرفتن در منطقه مناسب جغرافیای از دیرباز تاکنون به عنوان یکی از ظرفیت‎های بالقوه گردشگری به حساب آمده است.

ظرفیتی که در مقاطعی خودی نشان داده و با حمایت‎های از سوی مسئولان توانسته خود را در سطح کشور و در میان مردم مطرح کند، اما این حمایت‎ها و  فعالیت‎ها در زمینه جذب توریسم هیچ وقت به طور صد درصدی صورت نگرفته است که دلایل بسیار دارد.

امروزه در جهان از صنعت توریسم به عنوان یکی از ارکان بسیار مهم درآمدزایی و اشتغال‎زایی یاد می‎شود که بسیاری از کشورها و شهرها توانسته‎اند، با مدیریت صحیح ظرفیت‎های موجود به موفقیت‎های بسیاری دست یابند.

شهرستان دورود را می‎توان یکی از پر استعدادترین شهر های کشور در بحث طبیعت و جاذبه‎های آن دانست که برای مثال می‎توان به رشته کوه‎های اشترانکوه و دامنه آن و همچنین دریاچه گهر اشاره کرد، البته هدف ما در این گزارش معرفی جاذبه‎های طبیعی و گردشگری پرشمار این خطه نبوده و به دنبال بررسی مشکلات و گاها ضعف‎های مدیریتی هستیم.

جذب توریسم به یک شهر نیازمند همکاری چندین ارگان مختلف و فراهم کردن امکانات و زیر ساخت‎هایی است که به فراخور شرایط منطقه باید جهت رفاه حال مسافر و گردشگر فراهم شود که البته این امکانات از نظر نیاز و کیفیت طبقه بندی می‎شوند.

متأسفانه عملکرد برخی از مسئولان در بعضی ارگان‎ها باعث شده با وجود همه زیبای‎ها و استعدادها این شهر در فراهم کردن بعضی از نیازهای اولیه یک مسافر هم ضعف داشته باشد!

انتقاد ما به نبود هتل پنج ستاره یا نبود مجموعه عظیم تفریحی نیست، بلکه انتقاد ما به نبود آب و سرویس‎های بهداشتی مجهز در پارک بزرگ و مرکزی شهر است!!!

محلی که در فصل‎های بهار و تابستان به دلیل امنیت بالا و فضای مناسب و زیبا، شاهد آن هستیم که مسافران بسیاری در این پارک شب را به صبح رسانیده و روز بعد با آرامش به مسیر خود ادامه می‎دهند.

البته اگر بخواهیم به عمق این مشکل بیشتر آشنا شویم، شما را به توجه به نامه شکوایه‎ای که توسط یکی از مسافران به فرماندار شهرستان دورود ارسال شده است، دعوت می‎کنم:

"ما گروهی مسافر هستیم که بنا بر اجبار دیشب در پارک دورود ساکن شدیم و با اذعان به اینکه این شهر، شهری تمیز و قابل اعتماد است و با زن و فرزندان در پارک شهر چادر زدیم، اما وقتی که برای نماز صبح بیدار شدیم با بی آبی پارک و همچنین بسته بودن یکی از دستشویی‎ها و کثیف بودن یکی از دستشویی‎ها مواجه شدیم.

وقتی به مسئولان پارک اعتراض کردیم با بی‎خیالی آنان روبه‌رو شدیم! ما قصد داشتیم تا به وسیله این نامه موضوع را به سمع شما برسانیم تا هم مسافرین بعدی دچار مشکل نشوند و هم نام زیبای شهر شما بماند.

بنابراین از این مقام محترم خواستار رسیدگی به وضع تمیزی پارک، آب، سرویس بهداشتی و وجود معتادین مزاحم در این پارک هستیم.

متن این نامه و یک نامه دیگر برای خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان دورود ارسال شده که به دلیل جلوگیری از به وجود آمدن برخی مشکلات از انتشار متن نامه دوم خودداری می‎کنیم!

فرمانداری شهرستان دورود پس بررسی این موضوع مراتب را جهت رفع مشکل به مسئول مربوطه اعلام کرد.

پس از تحقیقات خبرنگار فارس در این رابطه به این نکته برخوردیم که متأسفانه مشکلاتی در ایام سفرهای نوروزی نیز رخ داده که به صورت رسمی مراتب به مسئولان امر جهت برطرف ساختن این ایرادات ارسال شده است، اما باز هم آش همان آش است!

پس با شرایطی که مطرح شد متوجه می‎شویم به دلیل عدم توجه برخی افراد انگشت شمار که مسئولیت مستقیم این موضوع را دارند، این شهرستان نمی‎تواند به شایستگی از عنوان و شعار خود یعنی دورود پایتخت طبیعت ایران دفاع کند.

گفتنی است، خبرگزاری فارس در راستای رسالت خود که انعکاس مشکلات مردم است، تا پایان پیگیر این مشکل خواهد بود و از هیچ تلاشی دست نخواهد کشید.

البته در این گزارش سعی کردیم که مشکل را بر روی شانه فرد خاصی نیندازیم و به همین منظور اسم هیچ مسئول و یا فردی را نیاوردیم که قطعا در گزارش بعدی اینگونه نخواهد بود و مسئول این نابسامانی‎ها و کم کاری‎ها را به طور شفاف به مردم اعلام می‎کنیم.

امیدواریم هرچه سریع‎تر خبر رفع این ایرادات مطرح شده را بتوانیم از همین تریبون به گوش مردم عزیز برسانیم که تلاش همه ما رسیدن به نقطه مطلوب است.

=============

گزارش توحید وانشانی

=============

انتهای پیام/2304/ن40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول