اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‎دهد

ورزش با طعم تلخ تصادف

جوانان روستای کران برای ورزش کردن باید به شهرهای اطراف بروند که به دلایل گوناگون مانند دوری مسافت، ساعت‌های نامناسب برای استفاده از ورزشگاه این شهرها انجام یک ساعت ورزش سالم برای جوانان این روستا مشکلات زیادی بوجود آورده، به طوری که در چندین مورد تصادفات ناگواری به وقوع پیوسته است.

ورزش با طعم تلخ تصادف

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، ورزش، از یکسو قدرت و توانایی جسمانی ورزشکار را افزایش می‌دهد و از سوی دیگر، باعث سلامت بدن انسان می‌شود؛ نعمتی که به تعبیر امام علی(ع) از زیادی مال بهتر است. ورزش، همان طور که بر جسم آدمی تأثیر می‌گذارد، بر روح و روان او هم تأثیر دارد.

افزایش اعتماد به نفس، مقاوم بودن در برابر مشکلات، افزایش شور و نشاط، امید به آینده، دوری از وسوسه و گناه، دوری از اعتیاد از نتایج مفید ورزش بر شخصیت افراد است. ورزش همچنین موجب گسترش روابط گروهی می‌شود، در ورزش‌های گروهی، بدون هماهنگی و دوری از خودخواهی، نمی توان به موفقیت رسید و این خود باعث تقویت روح جمع خواهی افراد می‌شود.

با توجه به اثرات بیشمار ورزش بر افراد امروز در جهان این مهم از جهات مختلف مورد توجه قرار گرفته بطوریکه وزارتخانه‌ها و ادارات ورزشی فراوانی تاسیس شده و مخارج زیادی صرف ورزش، ساختن استادیوم‌ها، مجتمع‌ها و باشگاه‌های ورزشی می‌شود.

در این میان ساکنین روستای کران از توابع شهرستان فارسان نیز که خواهان غنی سازی اوقات فراغت جوانان خود از مسیر درست و برنامه ریزی شده بودند با درخواست‌های مکرر درخواست احداث یک ورزشگاه در روستای خود از مسئولین داشتند که در نهایت با اهدای یک قطعه زمین 5 هزار متری برای نخستین بار کلنگ احداث این ورزشگاه به زمین زده شد.

در ابتدای شروع این طرح مسئولین نیز وعده تخصیص 400 میلیون اعتبار برای احداث این ورزشگاه را دادند اما پس از گذشت یک سال و نیم از شروع این طرح در مرحله اسکلت فلزی متوقف شد و به همین دلیل پیمانکار اقدام به باز کردن اسکلت فلزی کرده. امروز تنها چند تکه اسکلت فلزی از این ورزشگاه باقی مانده که آن نیز با نگهبانی شبانه و مقاومت اهالی تاب آورده است.

تاکنون کلنگ این مجموعه ورزشی چندین بار بر زمین زده شده است و با هر بار زمین خوردن این کلنگ چاله‌ای عمیق‌تر از قبلی کنده شده و هم اکنون به چاه خشک تامین اعتبار تبدیل شده است.

ورزش با طعم تلخ تصادف

دهیار روستای کران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار کرد: ورزشکاران و جوانان این روستا برای ورزش باید به شهرهای اطراف مانند چلیچه و فارسان بروند که به دلایل گوناگون مانند دوری مسافت، ساعت‌های نامناسب برای استفاده از ورزشگاه این شهرها انجام یک ساعت ورزش سالم و به دور از مخاطره برای جوانان این روستا به یک معضل بزرگ تبدیل شده که در این رابطه نیز مشکلات زیادی بوجود آورده و در چندین مورد تصادفات ناگواری به وقوع پیوسته است.

شهرانی ادامه داد: پس از گذشت چهار ماه از شروع این طرح این مجموعه 30 درصد پیشرفت داشت اما متاسفانه بعد از گذشت چهار ماه ابتدایی، در حدود یک سال و نیم است که به صورت راکد باقی مانده است.

وی با اشاره به علت باز کردن اسکلت فلزی ورزشگاه، گفت: پیمانکار این مجموعه ورزشی به دلیل عملی نشدن وعده مسئولین در باب تخصیص اعتبار و وصول نشدن طلب خود اقدام به باز کردن اسکلت فلزی این پروژه کرد.

زمین‌های اهدا شده به صاحبان برگرداننده شود

دهیار روستای کران ادامه داد: با بروز این مشکل و کاهلی مسئولین در این خصوص اهالی در خواست دارند که در صورت اجرا نشدن کامل این طرح نسبت به جمع آوری اسکلت اقدام شود و زمین‌های اهدا شده به صاحبان برگرداننده شود.

شهرانی تصریح کرد: زمین اهدا شده جزو مالکیت شخصی و مکان امرار معاش عده‌ای از اهالی بوده است که در این مدت، زمین اهدا شده نه تنها سودی را در برنداشته بلکه موجبات نارضایتی و در ادامه عزیمت جوانان به شهرهای اطراف و وقوع اتفاقات ناخوشایند را فراهم آورده است. 

باز کردن اسکلت فلزی تنها راه زنده کردن بخشی از طلبم بود

پیمانکار این پروژه نیز با اعلام اینکه با مسئولین در خصوص تامین اعتبار مکاتبه صورت گرفته است، گفت: در ابتدای شروع این طرح مسئولین نیز وعده تخصیص 400 میلیون تومان اعتبار برای احداث این ورزشگاه را دادند اما پس از گذشت یک سال و نیم از شروع این طرح در مرحله اسکلت فلزی متوقف شد.

علوی افزود: ادامه عملیات شروع شده نیاز فوری به تامین بودجه دارد که پس از نه ماه از گذشت زمان وصول طلب پیمانکار، عملا ادامه آن امکان پذیر نخواهد بود.

وی تصریح کرد: برهمین اساس با استناد به مکاتبه صورت گرفته در این خصوص ناچارا تنها راه را باز کردن اسکلت فلزی دانستیم تا بخشی از طلب خود را بتوانیم زنده کنیم. 

پرداخت 120 میلیون تومان از اعتبار پروژه به پیمانکار ورزشگاه

فرماندار فارسان نیز در ادامه این گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار کرد: این پروژه با تامین بودجه از محل اعتبارات ملی آغاز شده و از ابتدای امر قرار بر اجرای سریع آن گذاشته شده است.

بهروز مردانی نژاد با اشاره به مبلغ 350 میلیون تومانی هزینه شده، گفت: تاکنون 120 میلیون تومان به پیمانکار پرداخت شده و برای سرعت بخشی به ادامه عملیات به بخشداری منطقه برای همکاری اعلام شده است.

وی افزود: به دلیلی تامین اعتبار این طرح به صورت ملی دچار مشکل شده است، برهمین اساس مسئولین باید فراتر از استان برای پیگیری‌های لازم اقدام کنند.

عدم تحقق وعده مسئولین در اجرای پروژه‌های ورزشی یکی از همان یک هزار و اندی دلیل عزیمت ورزشکاران خوب و مستعد استان به دیگر استان‌های کشور است، برهمین اساس لازم است تا مسئولین استان در هر مقامی که هستند سعی کنند در راستای رفع این مشکلات بکوشند.

گزارش از احمدرضا موسوی

انتهای پیام/68008/س40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول