اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد شهرستان خرم‌‌دره خبر داد

مساعدت 200 میلیون ریالی امداد خرم‌دره در طرح رحمت

مدیر کمیته امداد شهرستان خرم‌‌دره از مساعدت 200 میلیون ریالی امداد خرم‌دره در قالب طرح رحمت خبر داد.

مساعدت 200 میلیون ریالی امداد خرم‌دره در طرح رحمت

ابوالفضل احمدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: کمیته امداد شهرستان خرم‌دره در راستای کمک به خانواده‌های نیازمند طرح‌های مختلفی را اجرایی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه یکی از طرح‌های اجرایی امداد در حمایت از خانواده‌های نیازمند، طرح رحمت است، تصریح کرد: این طرح در راستای کمک به زندانیان نیازمند اجرایی می‌شود.

مدیر کمیته امداد شهرستان خرم‌‌دره با بیان اینکه امسال نیز در قالب برگزاری جشن گلریزان (طرح رحمت) کمیته امداد خر‌م‌دره 200 میلیون ریال مساعدت کرد، افزود: این مبلغ در قالب وام قرض‌الحسنه به زندانیان نیازمند جرائم غیر عمد کمک شد.

وی در ادامه با اشاره به سایر طرح‌های مشارکتی کمیته امداد افزود: اطعام و افطاری (در ماه مبارک رمضان و تامین غذا و یا سبد کالا)، مفتاح‌الجنه (حضور و بازدید خیرین و مسئولین نظام از خانواده‌ها و نیازمندان)، طرح رضوان (تامین مسکن نیازمندان)، طرح محسنین (حمایت مستمر از خانواده‌های غیر یتیم توسط حامیان)، طرح کوثر (تامین جهیزیه دختران و هزینه ازدواج پسران خانواده) و طرح شفا (تامین هزینه‌های درمانی بیماران صعب‌العلاج) نیز از دیگر طرح‌های مشارکتی است که توسط کمیته امداد اجرایی می‌شود.

احمدی، طرح ماعون (کمک به اشتغال افراد خانواده از طریق کاریابی، آموزش، تأمین سرمایه کار، فضای اشتغال و ضمانت وام اشتغال)، طرح نیروهای افتخاری و طرح جمع‌آوری کمک برای حمایت از مردم مسلمان و مظلوم فلسطین را نیز از دیگر طرح‌های اجرایی کمیته امداد در راستای کمک‌رسانی به خانواده‌های نیازمند دانست.

*برگزاری کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد در خرم‌دره

وی در ادامه از برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای مددجویان خرم‌دره‌ای خبر داد و گفت: کمیته امداد خرم‌دره به منظور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از اعتیاد اقدام به برگزاری کارگاه‌‌های آموزشی در این زمینه می‌کند.

مدیر کمیته امداد شهرستان خرم‌دره با اشاره به برخی از عوامل موثر در گرایش افراد به اعتیاد و مواد مخدر تصریح کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که داشتن اعتقادات مذهبی نقش مهمی در کاهش سوء مصرف مواد مخدر داشته و افرادی که اصول مذهبی را پذیرفته‌اند، کمتر از افراد غیر مذهبی دچار این بلای خانمان‌سوز می‌شوند.

وی با اشاره به تاثیر مثبت آموزش‌های دینی و مذهبی در پیشگیری از ابتلا و اعتیاد مددجویان به مواد مخدر افزود: با توجه به تحقیقات درون سازمانی انجام شده توسط کمیته امداد در زمینه پایین بودن میزان آگاهی مددجویان در استفاده از مهارت‌های زندگی، بر همین اساس امدادگران آموزش و مشاوره‌های این نهاد را بر اساس مسائل دینی پایه‌گذاری کرده‌اند.

احمدی ابراز کرد: در این دوره‌ها مباحثی از قبیل آموزش مهارت‌های زندگی، عوامل گرایش جوانان به مواد مخدر، تاثیر خانواده در گرایش جوانان به اعتیاد، راهکارهای پیشگیری از اعتیاد، اثرات سوء مصرف مواد مخدر و نحوه شناسایی انواع مخدر به مددجویان حاضر آموزش داده شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اخیراً نیز دوره آموزشی اعتیاد ویژه جوانان و زنان سرپرست خانوار زیر پوشش کمیته امداد خرم‌دره برگزار شد، تصریح کرد: در این دوره راهکارهای پیشگیری از اعتیاد و علل گرایش جوانان به مواد مخدر برای حاضران در دوره تبیین و تشریح شد.

انتهای پیام/73005/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول