اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی کمیته امداد آذربایجان‌شرقی صورت گرفت

هزینه 56 میلیارد ریالی برای تکمیل منازل مددجویان مناطق زلزله‌زده ارسباران

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی آذربایجان‌شرقی گفت: برای تکمیل و بهره‌برداری از منازل مددجویان مناطق زلزله‌زده ارسباران 56 میلیارد و 230 میلیون ریال هزینه شده است.

هزینه 56 میلیارد ریالی برای تکمیل منازل مددجویان مناطق زلزله‌زده ارسباران

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حسین دشتی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در تشریح عملکرد این نهاد در زلزله مردادماه سال گذشته استان اظهار کرد: این نهاد علاوه بر بازسازی مناطق زلزله‌زده، اتمام عملیات نازک‌کاری واحدهای مسکونی مددجویان را نیز در برنامه کاری خود قرار داد که آرامش خاطر و رضایت آنان ارمغان این اقدام است.

وی افزود: برای تکمیل و بهره‌برداری از منازل مددجویان مناطق زلزله‌زده استان 56 میلیارد و 230 میلیون ریال هزینه شده است.

دشتی تصریح کرد: 834 نفر از زلزله‌زدگان در قالب حج فقرا به مشهد مقدس اعزام شدند و 200 دانش‌آموز نیز به اردوهای منطقه‌ای رفتند.

وی با بیان اینکه برای مشاوره خانواده‌های آسیب‌دیده 90 اکیپ مشاوره از طرف این نهاد به منطقه اعزام شد خاطرنشان کرد: برای بررسی مشکلات روحی و روانی حادثه‌دیدگان از زلزله از 117 روستا، 2 هزار و 471 خانوار و 5 هزار و 504 نفر مشاوره شدند.

دشتی یادآور شد: خیران نیکوکار در بازسازی 120 مورد واحد مسکن مددجویی آسیب‌دیده از زلزله ارسباران مشارکت داشتند که 10 واحد آن توسط آیت‌الله مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز تقبل شد.

وی با اشاره به شرکت این نهاد در همایش مهر ایران، مرهم آذربایجان گفت: در این همایش از میزان 14 میلیارد و 700 میلیون ریال تعهد نقدی و غیرنقدی شامل اقلام غذایی، ساخت مسکن و تجهیزات ساختمانی 6 میلیارد و 860 میلیون ریال محقق شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی آذربایجان‌شرقی از تحقق 10 میلیارد ریال تعهدات همایش میثاق یاوران در بازسازی مساجد و اماکن عمومی مناطق زلزله‌زده خبر داد و تاکید کرد: در این همایش با هماهنگی و مساعدت موسسات خیریه و ادارات استان از 121 میلیارد و 927 میلیون ریال میزان تعهدات نقدی و غیر نقدی 39 میلیارد و 132 میلیون ریال محقق شد.

وی از ثبت 31 میلیارد ریال کمک نقدی هموطنان به زلزله‌زدگان استان خبر داد و افزود: در همین راستا بیش از 94 میلیارد ریال کمک غیر نقدی مردم به پایگاه‌های کمیته امداد امام خمینی بوده است.

انتهای پیام/60001/ط30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول