اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل زندان‌های قزوین تأکید کرد

لزوم تحقق سیاست‌های کاهش جمعیت کیفری با رسیدگی به مشکلات زندانیان

مدیرکل زندان‌های استان قزوین لازمه تحقق سیاست‌های کاهش جمعیت کیفری را رسیدگی وی‍ژه به مشکلات قضایی زندانیان برشمرد و گفت: بررسی و رفع مشکلات قضایی مددجویان زندان‌های این استان در اولویت قرار دارد.

لزوم تحقق سیاست‌های کاهش جمعیت کیفری با رسیدگی به مشکلات زندانیان

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان قزوین، حمیدرضا فراست‌طلب اظهار داشت: رفع مشکلات زندان‌ها نیازمند هم‌افزایی همه دستگاه‌های اجرایی و اجتماعی است.

وی افزود: رفع مشکلات زندانیان و خانواده‌های آن‌ها یکی از دغدغه اصلی سازمان زندان‌هاست، که در این بین رعایت حقوق شهروندی و رسیدگی به درخواست‌های قانونی زندانیان و خانواده‌هایشان در اولویت است.

مدیرکل زندان‌های قزوین خاطرنشان کرد: هم‌افزایی با مراجع قضایی و دعوت از قضات برای مشاهده عینی زندان راهکار مناسب برای کاهش تراکم جمعیت کیفری در زندان‌هاست.

فراست‌طلب تصریح کرد: علاوه بر بازدیدهای قضات ناظر بر زندان زمینه حضور رؤسای دادگستری و دادستان‌ها برای بازدید از زندان فراهم است که بی‌شک اثرات فراوانی در حل مشکلات زندانیان و کاهش آمار ورودی زندان‌ها دارد.

وی یادآور شد: مراقبت و نگهداری از متهمان و اجرای برنامه‌های فرهنگی و تربیتی به منظور بازگشت شرافتمندانه زندانی به جامعه دو رسالت خطیر سازمان زندان‌هاست.

مدیرکل زندان‌های قزوین تعامل و همکاری مجموعه دادگستری کل استان را با اداره کل زندان‌ها مثبت ارزیابی کرد و گفت: همه روزه تعدادی از قضات دادگستری‌های شهرستان‌های تابعه از زندان‌های استان قزوین بازدید کرده و از نزدیک به بررسی مشکلات قضایی زندانیان می‌پردازند.

فراست‌طلب با تأکید بر اهمیت کار زندانبانی در ایجاد آرامش و امنیت در جامعه عنوان کرد: با توجه به اینکه تمام انسان‌های به خطا رفته و بزهکار جامعه پس از دستگیری و بازداشت، برای نگهداری، پشیمانی و اصلاح و تربیت به زندان معرفی می‌شوند، زندانبانی از اهمیت و جایگاه والایی برخوردار است که باید زمینه بازگشت سعادتمندانه این چنین افرادی به جامعه را فراهم کند.

انتهای پیام/77002/ب/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول