اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین معاون تعلیم و تربیت سپاه استان قزوین:

محوریت حلقه‌های صالحین بیان مسائل معرفتی و بصیرتی است

جانشین معاون تعلیم و تربیت سپاه استان قزوین گفت: محوریت تشکیل حلقه‌های صالحین بیان مسائل معرفتی، تربیتی و بصیرتی در بین بسیجیان است.

محوریت حلقه‌های صالحین بیان مسائل معرفتی و بصیرتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام محمد غلامی ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: حلقه‌های صالحین در ابتدای شکل‌گیری خود در قالب طرح صالحین و به صورت کوتاه مدت برگزار می‌شد.

وی افزود: از دهه 70 رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران پس از اینکه تعابیری مانند شبیخون فرهنگی و تهاجم فرهنگی را مطرح کردند، طرح حلقه‌های صالحین به یک مأموریت در بدنه بسیج و سپاه تبدیل شد تا با جنگ نرم دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مقابله کند.

این مسئول با بیان اینکه در دوران هشت ساله دفاع مقدس به دلیل اینکه در جنگ سخت به سر می‌بردیم از ابزار نظامی بهره‌مند می‌شدیم، گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر دشمنان جنگ نرم را علیه کشور ما آغاز کرده‌اند و قصد دارند روی افکار و اذهان نوجوانان و جوانان ما اثرات نامطلوبی بگذارند ورود به این مهم حساس است.

جانشین معاون تعلیم و تربیت سپاه استان قزوین عنوان کرد: بنابر این باید برای مقابله با جنگ نرم نیز ابزار خاص آن را به کار ببریم تا به پیروزی برسیم.

غلامی تصریح کرد: با توجه به اینکه یکی از مطالبات مقام معظم رهبری در دهه 70 پیگیری فعالیت‌های فرهنگی در بسیج و سپاه بود، شناسایی پایگاه‌های بسیج برتر در زمینه تشکیل و برگزاری حلقه‌های صالحین در سال 76 انجام شد.

وی افزود: به این ترتیب تمام پایگاه‌های شاخص در زمینه برگزاری حلقه‌های صالحین شناسایی و تجربیات آنان در این زمینه جمع‌آوری شد و این اطلاعات در اختیار بقیه پایگاه‌ها نیز قرار گرفت.

این مسئول با اشاره به اهداف شکل‌گیری حلقه‌های صالحین اظهار کرد: تحقق محله صالحین یکی از اهداف بلند مدت حلقه‌های صالحین به شمار می‌رود که در یک چشم‌انداز 20 ساله مطرح شده است.

جانشین معاون تعلیم و تربیت سپاه استان قزوین گفت: در این چشم‌انداز امیدواریم با انجام فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی محله‌هایی عاری از بی‌سواد و معتاد داشته باشیم.

غلامی افزود: ایجاد انس، الفت و بیان مسائل تربیتی، معرفتی و بصیرتی در بین بسیجیان یکی دیگر از اهداف تشکیل حلقه‌های صالحین است.

وی با اشاره به اینکه یکی از شروط قرار گرفتن بسیجیان در جمع بسیجیان فعال حضور در این حلقه‌هاست، اضافه کرد: هر فردی که به عضویت بسیج در می‌آید باید در یکی از حلقه‌های صالحین شرکت کرده و حضور مداوم داشته باشد تا بتواند پس از گذشت مدت زمان معین به عضویت فعال درآید.

این مسئول با بیان اینکه حلقه‌های صالحین به دو نوع عام و خاص است، گفت: هر بسیجی در بدو ورود به بسیج در یکی از حلقه‌های صالحین عام حضور پیدا می‌کند و پس از سه ماه حضور در برنامه‌ها و جلسات حلقه‌های صالحین در لیست بسیجیان فعال درآمده و در حلقه‌های صالحین خاص به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

جانشین معاون تعلیم و تربیت سپاه استان قزوین خاطرنشان کرد: در هر یک از حلقه‌های صالحین خاص بین 15 تا 20 نفر از بسیجیان فعال حضور پیدا می‌کنند و به فعالیت می‌پردازند.

غلامی با اشاره به فلسفه تشکیل حلقه‌های صالحین بیان کرد: فلسفه تشکیل حلقه‌های صالحین به دوران پیامبر اکرم (ص) برمی‌گردد زیرا ایشان در دوران حیات پربرکت خود پس از نماز جماعت در مسجد روی زمین می‌نشستند و اصحاب ایشان دور ایشان حلقه می‌زدند تا با یکدیگر به بحث و بررسی بپردازند.

وی افزود: این شیوه برای بررسی و آموزش مباحث تربیتی، معرفتی و بصیرتی اثرات مثبت زیادی به دنبال دارد زیرا موجب می‌شود این مسائل در محیطی صمیمانه مطرح شود.

این مسئول با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از چهار هزار حلقه صالحین در سطح استان فعال است، گفت: حلقه‌های صالحین در سطح استان قزوین خروجی خوبی داشته است به طوری که با برگزاری کلاس‌های درس تقویتی برای دانش‌آموزان افت تحصیلی بسیاری از دانش‌آموزان عضو بسیج برطرف شده است.

جانشین معاون تعلیم و تربیت سپاه استان قزوین افزود: یکی دیگر از خروجی‌ها قابل تحسین تغییر رفتار اعضای حلقه‌های صالحین از منفی به مثبت است.

غلامی اضافه کرد: برخی از بانوانی که پوشش اسلامی را به صورت کامل رعایت نمی‌کردند وقتی در این حلقه‌ها حضور پیدا کردند و در محیطی صمیمانه از اثرات مثبت رعایت حجاب مطلع شدند، در کمال رغبت پوشش خود را ارتقا بخشیدند.

انتهای پیام/77010/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول