اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری شیراز خبر داد

راه‌اندازی خط انتقال پساب فاضلاب شیراز

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری شیراز گفت: خط انتقال پساب تصفیه‌خانه فاضلاب شیراز به برمشور احداث می‌شود.

راه‌اندازی خط انتقال پساب فاضلاب شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، روح‌الله خوشبخت ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این خط انتقال پساب به طول 18.5 کیلومتر احداث شده و با راه‌اندازی ایستگاه پمپاژ و تصفیه نانوئی از این پساب برای کشاورزی و آبیاری استفاده می‌شود.

وی افزود: سیستم کنترل تناژ و صورت وضعیت جمع‌آوری پسماند برای نخستین بار در کشور در شیراز راه‌اندازی می‌شود.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری شیراز ادامه داد: این سازمان یکی از بزرگترین سازمان‌های تابعه شهرداری است که با 61 میلیارد تومان بودجه 4 هزار و 300 هکتار مساحت را زیر پوشش خدمات نظافت، جمع‌آوری و دفن پسماند قرار داده است.

خوشبخت تصریح کرد: شمار کارکنان این سازمان 2 هزار و 500 نفر است و به غیر از جمع‌آوری و دفن پسماند، حفظ و نگهداری سرویس‌های بهداشتی و امحای جوندگان و حیوانات ولگرد را انجام می‌دهد.

وی بیان کرد: در حوزه اجرایی این سازمان یک‌هزار و 508 پاک‌بان مشغول خدمت هستند و در معابر اصلی به صورت روزانه و در معابر فرعی دو تا سه بار هفته امر نظافت را انجام می‌دهند.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری شیراز ابراز داشت: مدیریت پسماند شیراز یکی از معدود کلان‌شهرهایی است که بعد از ظهرها نوبت حفظ و نگهداری را فعال کرده و همین امر باعث می‌شود این شهر هر ساله از نظر نظافت در ستاد تسهیلات نوروزی مورد تجلیل قرار گیرد.

جمع‌آوری شبانه زباله در شیراز از مهر ماه

به گفته وی، در حال حاضر 186 خودرو جمع‌آوری، حمل و دفع انواع پسماند در شیراز را بر عهده دارند.

این مسئول در ادامه گفت: تاکنون زباله‌گیری چهار منطقه شیراز به شب منتقل شده و ابتدای شهریور منطقه دو و ابتدای مهر سایر مناطق به همین زمان منتقل می‌شود.

به گفته وی، با انتقال زمان جمع‌آوری به شب‌ها، ماهانه سه مرتبه به نوبت جمع‌آوری مناطق افزوده شده و برخی مشکلات که به سبب افزوده شدن روزهای تعطیل به زمان عدم جمع‌آوری پیش آمده بود، از میان می‌رود.

جایگزینی تمام خودروهای روباز جمع‌آوری زباله با ادوات مکانیزه، کاهش پنج درصدی پسماند در چهار ماهه ابتدایی امسال نسبت به سال گذشته، تهیه خودروی سرشاخه خردکن و کاهش 34 درصدی پسماند پزشکی در چهار ماهه امسال نسبت به سال پیش از این از جمله مواردی بود که وی در این نشست به آنها اشاره کرد.

نخاله ساختمانی در ایران قابل استفاده نیست

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری شیراز با اشاره به فعالیت ستاد ساماندهی خاک و نخاله‌های ساختمانی، تصریح کرد: آژانس خاک و زباله برای انتقال زباله شهروندان به زودی راه‌اندازی می‌شود.

به گفته وی، آمار بار ورودی نخاله به سایت کیان آباد روزانه 8 هزار تن بوده و ستاد ساماندهی خاک و نخاله شش گشت شبانه‌روزی را در این زمینه فعال کرده است.

خوشبخت با اشاره به استفاده مجدد از نخاله‌های ساختمانی در کشورهای اروپایی، گفت: در ایران به سبب مصالح مورد استفاده و وجود منابع ارزان تمایل به استفاده مجدد از نخاله ساختمانی وجود ندارد.

راه‌اندازی 14 ایستگاه‌های اطلاع‌رسانی و تبادل مواد بازیافتی در سطح شهر شیراز، دیگر موردی بود که خوشبخت در این نشست تشریح کرد.

وی سپس گفت: حجم پسماند شیراز 960 تن در روز است که برای جمع‌آوری هر متر مربع آن روزانه 20 ریال و برای هر کیلوگرم زباله بیش از 100 تومان هزینه می‌شود.

حل مسئله زباله‌دزدها مستلزم همدلی دستگاه‌ها

اتلاف 896 سگ ولگرد در چهار ماهه ابتدایی سال و طعمه‌گذاری در سطح شهر برای امحای موش‌ها مورد اشاره خوشبخت قرار گرفت.

وی در ادامه به مبحث زباله‌دزدها در شیراز اشاره کرد و گفت: برای ساماندهی این‌گونه افراد به همدلی نیروی انتظامی و بهزیستی نیاز داریم و در این زمینه شهرداری حتی آمادگی دارد آنان را ترک اعتیاد داده و در سیستم تفکیک زباله به‌کارگیری کند.

افتتاح کارخانه صنعتی تفکیک در مقصد، افتتاح نخستین نیروگاه بیوگاز خاورمیانه و احداث سایت بیوکمپوست دیگر مواردی بود که مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری شیراز در جمع خبرنگاران تشریح کرد.

انتهای پیام/ 2448/خ40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول