اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با رقابت 36 زندانی صورت گرفت

پایان مسابقات استانی قرآن زندانیان فارس

مسابقات قرآن زندانیان فارس در 10 رشته با رقابت 36 زندانی در زندان مرکزی شیراز به کار خود پایان داد.

پایان مسابقات استانی قرآن زندانیان فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره‌کل زندان‌های فارس، کارشناس علوم قرآنی زندان‌های این استان در آیین اختتامیه مسابقات قرآنی در جمع زندانیان شیراز اظهار داشت: تدبر در قرآن در آموزش‌های قرآنی اولویت دارد، چراکه قرآن، پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) به صورت مکرر بر تدبر در آیات الهی تأکید کرده‌اند.

حجت‌الاسلام غلامرضا حکمت‌نهاد افزود: تدبر در آیات قرآنی به انسان درس بزرگی می‌دهد و با تلاوت یک آیه و تدبر و تفسیر آن از کتب مشهور تفسیر و احادیث ائمه (ع) می‌توانیم بهره کافی از علوم قرآنی ببریم.

وی اضافه کرد: قرآن، کتاب هدایت، روشنگری و رستگاری برای انسان‌ها است و اثرات سازنده آن بین زندانیان به عنوان قشر آسیب‌دیده جامعه نیز چشمگیر و مشهود است؛ به‌گونه‌ای که ما در سال‌های اخیر شاهد رشد فزاینده حافظان قرآن و اثرگذاری معنوی آن بر روحیه آنان هستیم.

این مسئول در ادامه اظهار امیدواری کرد که نهادهای فرهنگی و متولیان فرهنگی و انجمن‌های خیریه نیز در راستای گسترش فرهنگ علوم قرآنی بین زندانیان، آنان را یاری کنند.

کارشناس علوم قرآنی زندان‌های فارس با اشاره به راه‌اندازی مدارس قرآنی در زندان‌های فارس برای نخستین‌بار در کشور و اثرات این کلاس‌ها بر رشد حافظان قرآن در زندان‌ها، ادامه داد: بالاترین آمار شرکت‌کننده در مسابقات مربوط به رشته حفظ است و زندان مرکزی شیراز و مجتمع حرفه‌آموزی و کاردرمانی بیشترین شرکت‌کننده در این رشته را داشتند.

حکمت‌نهاد اذعان کرد: در این دوره از مسابقات قرآنی، اکثر زندان‌های فارس به جز جهرم، اقلید، کازرون و بازداشتگاه مرکزی حضور داشتند و نفرات برتر به مسابقات کشوری قرآن زندانیان در استان آذربایجان شرقی در دهه دوم شهریورماه امسال راه می‌یابند.

به گزارش فارس، در 10 رشته مفاهیم، قرائت، اذان، حفظ یک جزء، حفظ سه جزء، حفظ پنج جزء، حفظ 10 جزء، حفظ 15 جزء، حفظ 20 جزء و حفظ کل قرآن کریم، 36 زندانی به رقابت پرداختند.

انتهای پیام/2448/ذ/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول