اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر بنیاد تعاون زندانیان استان قم خبر داد

اشتغال 500 نفر از زندانیان در قم

مدیر بنیاد تعاون زندانیان استان قم از اشتغال 500 نفر از زندانیان قم خبر داد.

اشتغال 500 نفر از زندانیان در قم

حمید‌رضا سانگرد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فعالیت بنیاد تعاون زندانیان اظهار کرد: این بنیاد با هدف اشتغال و حرفه‌آموزی زندانیان فعالیت دارد و برای 500 نفر در مجموعه زندان‌های قم اشتغال ایجاد کرده است.

وی خاطرنشان کرد: اکثر فعالیت‌های زندانیان در زمینه صنایع فلزکاری است و با شهرداری‌های قم و تهران در زمینه تولید مبلمان شهری مانند سطل زباله و نیمکت قرارداد منعقد شده است.

مدیر بنیاد تعاون زندانیان استان قم ادامه داد: در این بخش 50 نفر از مددجویان کار می‌کنند و دستمزدهای نسبتا متوسط 300 تا 500 هزار تومان یا 700 هزار تومان می‌گیرند.

وی عنوان داشت: صنایع قالیبافی از فعالیت‌های دیگر زندانیان است که در این بخش اشتغال خوبی ایجاد شده و مددجویان پس از دریافت آموزش فعالیت خود را آغاز کرده و در این بخش تولید فرش ابریشم در دستور کار قرار دارد.

سانگرد یادآور شد: 80 تا 100 نفر از زندانیان در بخش صنایع خیاطی مشغول فعالیت هستند که در این کارگاه‌ به تولید لباس‌های کار و شلوارهای مورد نیاز زندان می‌پردازند.

وی با اشاره به زندانیانی که به واسطه سند اجازه خروج از زندان را دارند گفت: این افراد پروژه‌های شهرداری مانند رنگ‌آمیزی جداول را انجام می‌دهند.

مدیر بنیاد تعاون زندانیان استان قم یادآور شد: با احداث سوله‌ای به مساحت 10 هزار متر مربع در زندان اشتغال زندانیان به 500 نفر می‌رسد و زندان به کارگاهی تبدیل می‌شود که تعداد فراوانی از زندانیان می‌توانند در این فضاها مشغول به کار شوند.

وی عنوان داشت: اشتغال زندانیان سبب ایجاد جنب و جوش و امید در زندانیان می‌شود تا از بیکاری رهایی یابند.

سانگرد خاطرنشان کرد: آموزش و اشتغال زندانیان سبب کاهش بازگشت آنها به زندان پس از آزادی می‌شود و نهادینه‌سازی فرهنگ کار و فعالیت را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه اشتغال به عنوان مهم‌ترین اولویت اصلاح و تربیت مطرح است گفت: در سازمان زندان‌ها زیرساخت‌هایی ایجاد شده که اشتغال را به عنوان اولویت مهم در زندان‌ها تلقی می‌کنند.

انتهای پیام/78003/ط30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول