اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر بنیاد تعاون و حرفه‌آموزی زندانیان استان قم مطرح کرد

تغییر نگرش عمومی به زندانیان

مدیر بنیاد تعاون و حرفه‌آموزی زندانیان استان قم گفت: تغییر نگرش افکار عمومی به زندانی و خانواده وی یکی از اهدافی است که در دستور کار بنیاد تعاون قرار گرفته است.

تغییر نگرش عمومی به زندانیان

حمید رضا سانگرد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به بنیاد تعاون، حرفه‌آموزی و صنایع زندانیان اظهار کرد: این نهاد از جمله موسسات وابسته به قوه قضائیه و سازمان زندان‌ها است که در راستای اساسنامه و اهداف خیرخواهانه برای زندانیان فعالیت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: بنیاد تعاون زندانیان با احداث، تجهیز و راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی مانند قالیبافی، نجاری، صنایع فلزی، و... زمینه اشتغال و حرفه‌آموزی زندانیان را فراهم کرده و در حوزه تأمین معاش خانواده‌های آنها و کمک به زندانیان نیازمند گام‌های موثری برداشته است.

مدیر بنیاد تعاون و حرفه‌آموزی زندانیان استان قم عنوان داشت: بنیاد تعاون استان قم با نهادها و ارگان‌های مختلف دولتی و خصوصی برای فروش محصولات خود در بخش‌های فلز، نجاری و اعزام نیرو به کارگاه‌های بیرون از زندان قراردادی منعقد کرده است.

وی با اشاره به ارائه آموزش به زندانیان گفت: زندانیان پس از دریافت آموزش‌ها از مدرک بهره‌مند می‌شوند و درصد برگشت به زندان با کار در زندان کاهش پیدا می‌کند.

سانگرد خاطرنشان کرد:‌ با ایجاد اشتغال در بین زندانیان فرهنگ کار در بین آنها تقویت می‌شود زیرا فقدان اشتغال یکی از دلایل گرایش افراد به کارهای خلاف است.

وی عنوان داشت: امروز اهمیت فراوانی به اشتغال در زندان‌ها می‌دهند تا فضای زندان برای مددجو مطلوب واقع شود و بیکاری کاهش پیدا کند.

مدیر بنیاد تعاون و حرفه‌آموزی زندانیان استان قم خاطرنشان کرد: تبدیل مددجو به انسانی کارآمد و خلاق و تغییر نگرش عمومی مردم به زندانی هدف اصلی بنیاد تعاون زندانیان است.

وی عنوان داشت: امروز زمانی که اسم زندانی می‌آید نگاه مردم به وی منفی است بنابراین باید این نگاه منفی از زندانی برداشته شود.

سانگرد یادآور شد: امروز به خانواده زندانی به دید منفی نگاه می‌کنند و این موضوع تبعات اجتماعی بدی به دنبال دارد؛ بنابراین تغییر نگرش افکار عمومی به زندانی و خانواده وی یکی از اهدافی است که در دستور کار بنیاد تعاون قرار گرفته است.

انتهای پیام/78003/ت30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول