اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جلسه ستاد دیه استان البرز

تمامی زندانیان جرایم غیرعمد تا سقف 100 میلیون ریال از زندان آزاد می‌شوند

دادستان کرج گفت: تمامی زندانیان جرایم غیرعمد تا سقف 100 میلیون ریال از زندان آزاد می‌شوند.

تمامی زندانیان جرایم غیرعمد تا سقف 100 میلیون ریال از زندان آزاد می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از اداره کل زندان‌های استان البرز، علی فرهادی اظهار داشت: به پشتوانه حمایت مردم این امکان فراهم شده است تا تمامی زندانیان جرایم غیرعمد تا سقف 100 میلیون ریال که در ندامتگاه‌های استان البرز در حبس به دلیل داشتن شاکی خصوصی و محکومیت‌های مالی از بد حادثه گرفتار آمده‌اند از زندان آزاد شوند.

وی افزود: نوع عملکرد ستاد دیه در این مدت کوتاه به گونه‌ای بوده است که اعتماد همگان را به خود جلب کرده است که نسبت آزادی سه ماه اول 92 به کل سال 91 دو برابر بوده است.

دادستان کرج تصریح کرد: کمک‌های ستاد دیه تنها در جهت آزادی زندانیان جرایم غیرعمد غیر بزهکار است و افرادی که از روی عمد منجر به جرم شده‌اند شامل این دسته از کمک‌ها نمی‌شوند هر چند که در میان برخی از این دسته از مجرمین افرادی هستند که سالیان متمادی به دلیل مقدار ناچیزی رد مال در زندان به سر می‌برند و ضمن تغییر رفتار بزهکارانه قادر به پرداخت بدهی خود در حق شاکی نمی‌باشند که باید برای کمک به این دسته از زندانیان با همیاری انجمن حمایت از زندانیان اقداماتی صورت پذیرد تا از اثرات زیانبار حبس بر این دسته از زندانیان و خانواده آنها پیشگیری کرد.

در ادامه این نشست رئیس ستاد دیه استان البرز از آزادی 74 زندانی جرایم غیرعمد زندان‌های البرز در ماه مبارک رمضان خبر داد.

محمدباقر مقدسی گفت: تعداد 74 نفر زندانی جرایم غیرعمد با پرداخت پنج میلیارد و 500 میلیون ریال در ماه مبارک رمضان از زندان‌های استان البرز آزاد شدند و به همت خیرین نیکوکار البرزی به آغوش خانواده بازگشتند.

وی افزود: کل مبلغ بدهی این تعداد از زندانیان آزاد شده 42 میلیارد ریال بوده است که با اقدامات بخش مددکاری و گذشت شکات این رقم به 550 میلیون تومان کاهش یافته است.

مدیرعامل ستاد دیه استان البرز ضمن اشاره به کمک‌های جمع‌آوری شده در جشن رمضان امسال تصریح کرد: استقبال کم‎نظیر مردم خیراندیش استان البرز در جشن ستاد دیه 17 رمضان که در تالار شهیدان نژادفلاح برگزار شد باعث شد که مبلغ 12 میلیارد ریال به صورت نقدی جمع‌آوری شود که از این مبلغ 345 میلیون تومان در قالب چک، 20 میلیون تومان به صورت نقدی و همچنین جمعاً تا به این زمان مبلغ 600 میلیون تومان دریافت شده است و مابقی آن در حال پیگیری و جمع‌آوری است.

مقدسی اظهار داشت: در سه ماه سال‎جاری بدون احتساب 74نفر آزاد شده در ماه مبارک رمضان شاهد آزادی 120 نفر زندانی جرایم غیرعمد بوده‌ایم که در سال گذشته در تمام طول سال موفق به آزادی 224 نفر زندانی بوده‌ایم و این رشد با همراهی و همدلی و اعتماد مردم به اهداف ستاد دیه میسر شده است.

مدیر عامل ستاد دیه استان البرز یادآور شد: در حال حاضر 300 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد استان البرز هستند که نیاز به خدمات ستاد دیه دارند؛ نیمی از این افراد هنوز متهم بوده و پرونده آنان در حال رسیدگی است.

وی افزود: زندانیانی که از 15 خرداد 92 ورود به زندان داشته‌اند در صورتی که دیه داشته باشند تا سقف 50 درصد از کل مبلغ بدهی و زندانیانی که از بابت مهریه محکوم شده باشند تا سقف 25 میلیون تومان به آنها پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/2302/ک/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول