اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان‌جنوبی خبر داد

کاهش 55 درصدی متوفیان ناشی از تصادفات در خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل پزشکی قانونی خراسان‌جنوبی از کاهش 55.6 درصدی کشته‌های ناشی از تصادفات ارجاعی به اداره کل پزشکی قانونی استان در بهمن ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

کاهش 55 درصدی متوفیان ناشی از تصادفات در خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی اداره‌کل پزشکی قانونی خراسان‌جنوبی، محمدرضا نورس اظهار داشت: در بهمن‌‌ماه امسال 12 نفر در تصادفات رانندگی استان خراسان‌جنوبی جان خود را از دست دادند که از این تعداد چهار نفر زن هشت نفر مرد بودند.

* افزایش 8.4 درصدی مصدومان ناشی از تصادفات در خراسان‌جنوبی

وی خاطرنشان کرد: در این ماه 142 نفر از هم‌وطنان نیز در حوادث رانندگی مصدوم شدند که 101 نفر از آنان مرد و 41 نفر زن بودند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 8.4 درصد افزایش داشته است .

نورس تصریح کرد: از کل فوتی‌های تصادفات بهمن‌ماه ‌امسال، سه مورد در جاده‌های درون‌شهری و 9 مورد در جاده‌های برون‌شهری رخ داده است.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان‌جنوبی افزود: بیشترین تصادفات منجر به فوت در روزهای دوم، 24 و 27 بهمن‌ماه هر کدام با دو متوفی به وقوع پیوسته است.

نورس ادامه داد: هم‌چنین در 10 ماهه امسال یک نفر در استان خراسان‌جنوبی بر اثر مسمومیت با گاز منوکسیدکربن جان خود را از دست داد که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که تعداد فوتی‌های ناشی از گاز گرفتگی چهار نفر بود، کاهش یافته‌ است.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان‌جنوبی از تعیین علت فوت 369 جسد در سطح استان از ابتدای سال خبر داد و گفت: از این تعداد 289 جسد مرد و 80 جسد زن بوده‌اند.

نورس بیان داشت: تعداد اجساد تعیین علت شده در 10 ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 25.3 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی گفت: از تعداد 369 مورد جسد تعیین علت فوت شده مرگ‌های غیر طبیعی 272 مورد، مرگ‌های طبیعی 14 مورد و سایر مرگ‌ها 83 مورد است.

* تصادفات رتبه اول مرگ‌های غیر طبیعی را داراست

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان‌جنوبی ادامه داد: در بین اجساد تعیین علت فوت شده مرگ‌های غیر طبیعی که در 10 ماهه امسال با کاهش 20.9 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ثبت رسیده تصادفات با تعداد 184 مورد رتبه اول مرگ‌های غیر طبیعی را به خود اختصاص داده است.

نورس ادامه داد: رتبه دوم و سوم مرگ‌های غیر طبیعی در 10 ماهه امسال به ترتیب مربوط به عوارض ناشی از سوءمصرف مواد مخدر با تعداد 17 مورد و سوختگی با تعداد 15 مورد است.

* بیماری‌های قلبی و عروقی رتبه اول مرگ‌های طبیعی را به خود اختصاص داد

وی در مورد مرگ‌های طبیعی اذعان داشت: بیماری‌های قلبی و عروقی با تعداد 10 مورد رتبه اول مرگ‌های طبیعی را در 10 ماهه امسال دارا است.

انتهای پیام/ن30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول