اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس خبر داد

لغو بیمه اجباری ساختمان

مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس از لغو بیمه اجباری ساختمانی تامین اجتماعی خبر داد و گفت: این مهم باعث رشد درآمد شهرداری‌ها و رضایتمندی مردم می‌شود.

لغو بیمه اجباری ساختمان

علیرضا صحرائیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جهرم اظهار داشت: با تلاش و پیگیری نمایندگان مجلس و مدیران ارشد این استان، الزام مالکان متقاضی پرداخت بیمه اجباری ساختمانی تامین اجتماعی لغو شد.

وی با بیان اینکه این مهم تاثیر بسزایی در رشد درآمد شهرداری‌ها داشته و رضایتمندی مردم را به همراه دارد، افزود: شهرداران اذعان دارند با اجرای این قانون گلایه شهروندان از پرداخت اجباری حق بیمه کاهش و درآمد شهرداری‌ها نیز به نحو بسیار مطلوبی افزایش می‌یابد.

مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس با بیان اینکه این طرح باید توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی قانونمند شود گفت: نتیجه این امر رشد فعالیت‌ها و پروژه‌های عمرانی در سطح شهرها می‌شود.

وی به لزوم توجه هر چه بیشتر شهرداری‌ها به نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده شهری اشاره کرد و ابراز داشت: طرح اجرای مسکن ارزان‌قیمت با توجه به خدمات بهسازی و نوسازی بافت فرسوده شهری باید در اولویت اصلی اداره کل راه و شهرسازی این استان و شهرداری‌ها قرار گیرد.

صحرائیان ادامه داد: در استان فارس به ویژه در شهر شیراز و شهرستان‌های جهرم، مرودشت، کازرون، فسا و فراشبند نیز بیشتر طرح‌های بافت فرسوده شهری توسط مشاوران تهیه و به تصویب نهایی کمیسیون ماده پنج و شورای عالی معماری و شهرسازی رسیده که شهرداران با همکاری شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری باید نسبت به اجرایی کردن آن با جدیت تمام اقدام کنند.

وی بیان کرد: به نظر می‌رسد اجرایی شدن این طرح‌های مصوب باعث مقاوم‌سازی خانه‌های قدیمی، حفظ آثار تاریخی ثبت شده و جلوگیری از عواقب خطر وقوع زلزله‌های مخرب در شهرها شده و خدمت‌رسانی دستگاه‌های خدماتی از جمله آتش‌نشانی و مدیریت پسماند به محلات قدیمی و فرسوده شهری به نحو مطلوب‌تری انجام می‌شود.

مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس با بیان اینکه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری می‌تواند پس از مقاوم‌سازی و مرمت آثار تاریخی واقع در محدوده شهرها سایر عملیات از جمله محوطه‌سازی، نورپردازی و ساخت تفرجگاه‌های گردشگری در مجاورت این آثار را به شهرداری‌ها واگذار کند، بیان کرد: شهرداری‌ها نیز به ازای انجام هزینه‌های عمرانی مربوطه، مجوز بهره‌برداری از این آثار را پس از طی مراحل قانونی از سازمان میراث فرهنگی این استان دریافت می‌کنند.

صحرائیان گفت: با اتخاذ این طرح شاهد رونق صنعت گردشگری و جذب توریست در سطح این استان بوده و شهرداری‌ها نیز ضمن ایجاد درآمد پایدار برای انجام فعالیت‌های عمرانی و خدماتی به رسالت خود که همان حفظ آثار تاریخی، مذهبی و اسلامی ایرانی است عمل می‌کنند.

انتهای پیام/2448/ت30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول