اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری خبر داد

صدور بین استانی دفترچه بیمه سلامت در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری گفت: امکان صدور و تعویض بین استانی دفترچه‌های بیمه سلامت در این استان فراهم شده است.

صدور بین استانی دفترچه بیمه سلامت در چهارمحال و بختیاری

حشمت‌الله داوودپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار کرد: با مقایسه عملکرد بیمه سلامت در استان چهارمحال و بختیاری و استان‌های برخوردار با جمعیت بیشتر به خوبی مشخص می‎شود که این استان عملکرد بهتری در ارتباط با قرارداد با پزشکان داشته است.

وی افزود: برهمین اساس اکثر مردم این استان در هنگام مراجعه به مطب‌های پزشکان از دفترچه بیمه استفاده می‌کنند، این در حالیست که در استان‌های بزرگ‌تر به علت اینکه تعداد پزشکان طرف قرارداد با مراکز بیمه کمتر است اکثر مردم به صورت آزاد معاینه می‎شوند.

داوودپور خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیمه سلامت استان با 532 موسسه درمانی خصوصی و دولتی قرارداد همکاری دارد.

مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری با اشاره به برخی از مراکز طرف قرارداد با این سازمان، گفت: 130 پزشک عمومی، 99 پزشک متخصص، 9 پزشک فوق تخصص، 15 آزمایشگاه، 96 مرکز بهداشتی درمانی دولتی با بیمه سلامت طرف قرارداد است.

وی از شناسایی یک‌هزار و 815 بیمار خاص در استان خبر داد و گفت: تمام بیماران خاص کارت هوشمند بیمه سلامت دارند و ماهیانه سهمیه داروی بیماران خاص را دریافت می‌کنند.

داوودپور ادامه داد: برهمین اساس ماهیانه 250 هزار تومان میانگین هزینه درمانی هر بیمار به وی پرداخت می‎شود که البته این مبلغ درمانی با توجه به هزینه‌های سنگین خرید دارو و درمان بسیار کم است.

مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری با اشاره به تسویه حساب بدهکاری بیمه سلامت استان با موسسات خصوصی طرف قرارداد، گفت: مبلغ بدهی بیمه سلامت به داروخانه‌ها کاملا تسویه شده است، تنها بدهی بیمه سلامت به دانشگاه علوم پزشکی است.

وی از صدور دفترچه بین استانی در بیمه سلامت خبر داد و گفت: با این روش دیگر امکان تعویض دفترچه افرادی که خارج از استان هستند و به ویژه مسافران آسان‌تر شده است.

انتهای پیام/68006/ق20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول