اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی:

تعداد شرکت‎های بیمه‎ای در ایران به 28 رسید

معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی از فعالیت 28 شرکت بیمه‎ای در کشور خبر داد و گفت: از این تعداد 18 شرکت بیمه در گلستان دارای شعبه هستند.

تعداد شرکت‎های بیمه‎ای در ایران به 28 رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، رحیم مصدّق ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس شورای هماهنگی بیمه‎های مرکزی گلستان در گرگان اظهار داشت: سال گذشته 27 شرکت بیمه در کشور فعال بود که در سال‌جاری مجوز بیست‎وهشتمین شرکت نیز با عنوان (بیمه تعاون) صادر و در هفته گذشته افتتاح شد.

وی با بیان اینکه 861 شعبه شرکت‎های بیمه‎ای در کشور فعال است، تصریح کرد: حدود 37 هزار نمایندگی بیمه، 415 کارگزار و 175 ارزیاب خسارت در این شرکت‎ها فعالیت می‎کنند.

اشتغال 87 هزار نفر در صنعت بیمه

معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی از اشتغال حدود 87 هزار نفر در صنعت بیمه خبر داد و یادآور شد: صنعت بیمه در اشتغالزایی پیشگام بوده است.

مصدّق ایجاد شورای هماهنگی را یکی از نیازها و ضرورت‎های صنعت بیمه برشمرد و خاطرنشان کرد: این شورا با هماهنگی سازمان‎هایی نظیر استانداری، دادگستری، اقتصاد و دارایی، پلیس راهور و نیروی انتظامی می‎تواند به موفقیت‎های خوبی برسد.

وی یادآور شد: رقابتی کردن صنعت بیمه، نوآوری در طرح‎های بیمه‎ای، ارائه خدمات بیشتر به جامعه، استفاده از ظرفیت‎های صنعت بیمه برای توسعه اقتصادی کشور، فراهم‎سازی امکان حضور بیمه کشورهای خارجی از مهمترین برنامه‎های شورای هماهنگی است.

مصدّق تاکید کرد: رقابت‎های صنعت بیمه فعلاً داخلی است که اگر رقابت‎های خارجی در این گود ورود کنند آن وقت ملاک و معیار صنعت بیمه مشخص خواهد شد.

رشد بیش از 52 درصدی حق بیمه تولیدی شرکت‎های بیمه/ ایران بالاترین نرخ رشد بیمه را در دنیا دارد

معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی در خصوص حق بیمه تولیدی شرکت‎های بیمه گفت: سال گذشته حق بیمه شرکت‎های بیمه 13 هزار و 100 میلیارد تومان بود که 52.6 درصد در این زمینه رشد داشته‎ایم.

مصدّق با بیان اینکه برای دومین سال متوالی ایران در کل دنیا بالاترین نرخ رشد بیمه را به دست آورده است، خاطرنشان کرد: در سال 2011 و 2012 صنعت بیمه‎ای کشور بالاترین نرخ رشد حق بیمه را داشته است.

وی با اشاره به اینکه تعداد بیمه‎نامه‎ها از 33 میلیون به 38 میلیون ارتقاء پیدا کرده است، اذعان کرد: در حال حاضر به ازای هر دو نفر ایرانی یک بیمه‎نامه وجود دارد.

انتهای پیام/83001/ق30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول