اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ماکو:

مردم منتظر تحقق وعده‌های رئیس جمهور هستند

امام جمعه ماکو گفت: قانونمداری و حفظ اعتدال در همه امور از مواردی است که رئیس جمهور در مراسم تحلیف خود بر آنان تأکید داشت و مردم بی‌صبرانه منتظر تحقق این وعده‌ها خواهند ماند.

مردم منتظر تحقق وعده‌های رئیس جمهور هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از ماکو حجت‌الاسلام ایوب رنجبری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: اگر امروز آمریکا و انگلیس با تردید مقامات ارشد ایرانی در بحث مذاکره با غرب مواجه می‌شوند، به سبب سابقه پلیدی است که در طول سال‌های گذشته از خود نشان داده‌اند و بنابراین غرب بداند که ملت ایران با هوشیاری تمام اجازه هیچ‌گونه دخالت در امور داخلی خود را به بیگانگان نخواهد داد.

وی در خطبه‌های نخست خود در ادامه سلسله مباحث خطبه‌های پیشین، در ارتباط با وصیت امیرالمومنین علی(ع) در آخرین دقائق عمر شریف خود به امام حسن(ع) و امام حسین(ع)، به بیان نکاتی چند در ارتباط با شیوه‌های موثر احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی پرداخت و تصریح کرد: شیوه‌های غیرمستقیم، تربیتی، ابراز محبت، احترام متقابل و تغافل، با در نظر داشتن نکات روانشناسی برای اثرگذاری بیش‌تر این فریضه الهی از مسائلی هستند که اگر به درستی در جامعه پیاده شوند می‌توانند سبب هدایت افراد و حرکت در مسیر کمال شوند.

رنجبری در بخش دیگر از خطبه‌های نماز جمعه این هفته، به مسائل روز کشور اشاره کرد و گفت: جابجایی قدرت و تعیین کابینه دولت جدید از مسائل مهمی است که هم اکنون در کشور در جریان است که نمایندگان لازم است در تمامی عرصه‌ها، به ویژه در دادن رأی اعتماد به وزرا، همواره نهایت دقت و توجه را مبذول کنند و بدون در نظر گرفتن مسائل جناحی و سیاسی، به تعهد، تخصص، ساده‌زیستی افراد و شاخص‌هایی که لازمه یک وزیر در نظام مقدس جمهوری اسلامی است توجه کنند.

امام جمعه ماکو مبارزه با فساد و تبعیض و برقراری تعاملات سازنده بین‌المللی را از اهم نکاتی دانست که رئیس جمهور در مراسم تحلیف خود بر آنان تأکید داشت و خاطرنشان کرد: بحث قانونمداری، حفظ اعتدال در همه امور، تواضع میان آرمان‌ها، ترجیح دادن منافع ملی بر منافع حزبی و حفظ حرمت و کرامت مردم از دیگر مواردی است که رئیس جمهور جدید در مراسم تحلیف خود بر آنان تأکید داشت و مردم بی‌صبرانه منتظر تحقق این وعده‌ها خواهند ماند.

رنجبری در ادامه با اشاره به سالروز تخریب بارگاه‌های ائمه بقیع علیهم‌السلام توسط گروهک منحوس وهابیت اشاره و تصریح کرد: رژیم صهیونیست ساخته و پرداخته سرویس‌های جاسوسی آمریکا، انگلیس و موصاد محسوب می‌شوند، به طوری که حامیان آنها در تلاش هستند با مطرح‌ کردن وهابیت به عنوان اسلام ناب، جهانیان را از دستیابی به اسلام ناب محمدی بازداشته و به اهداف توسعه‌طلبانه خود در دیگر ممالک اسلامی ادامه دهند.

وی به 26 مرداد ماه، سالروز بازگشت آزادگان به خاک پاک ایران اسلامی اشاره کرد و افزود: آزادگان تندیس‌های مقاومت و ایثار محسوب می‌شوند که لازم است همواره یاد و خاطر آنان را گرامی داشته و از خاطرات آنان نه در حاشیه، بلکه در متن زندگی خود بهره بریم تا دنباله‌رو راه آنان شویم.

امام جمعه ماکو به 30 مرداد ماه، روز جهانی مساجد اشاره کرد و گفت: با توجه به حمله مأموران رضاخان به مسجد گوهرشاد و کشتار بی‌رحمانه مردم و نیز آتش‌سوزی مسجدالاقصی به دست رژیم صهیونیست، این روز به عنوان روز مساجد نام گرفت.

رنجبری تصریح کرد: اکنون مساجد ما در غربت حضور جوانان به سر می‌برند که مقابله با این امر نیازمند تدبیر جدی مسئولان است تا همه بدانند مساجد تنها برای نماز و ایام سوگواری محرم، شب‌های قدر و فاتحه‌خوانی نیست، بلکه کارکردهای مختلفی دارد که لازم است از این ظرفیت‌ها به درستی بهره‌برداری شود.

وی در بخش پایانی سخنان خود به 28 مرداد، سالروز کودتای آمریکا برای بازگرداندن محمدرضا شاه خائن به کشور اشاره کرد و گفت: ایران از گذشته همواره شاهد دخالت‌ها و دسیسه‌های مستقیم و غیرمستقیم آمریکا و انگلیس در امور داخلی خود بوده است و اگر امروز ملت ایران در بحث مذاکره با آمریکا با تردید برخورد می‌کند، به سبب سابقه پلیدی است که تاکنون از آنها دیده شده است.

انتهای پیام/61006/س40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول