اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم مبارکه در مجلس در گفت‌وگو با فارس:

3 نفر از وزرای پیشنهادی رای اعتماد نمی‌گیرند

نماینده مردم مبارکه در مجلس گفت: با توجه به جو حاکم در مجلس تا به امروز و این زمان به نظر من دو تا سه نفر از وزرای پیشنهادی نخواهند توانست رای اعتماد لازم را از مجلس بگیرند.

3 نفر از وزرای پیشنهادی رای اعتماد نمی‌گیرند

علی ایرانپور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان درباره چینش کلی کابینه دولت یازدهم معرفی شده به مجلس اظهار کرد: چینش کابینه با وجود قوت‌ها دارای نقاط ضعف و نگرانی در برخی از بخش‌ها و وزارتخانه‌ها به چشم می‌خورد.

وی بیان کرد: یکی از نقاط نگرانی و ضعف نسبت به ساختار وزرای معرفی شده از سوی جو حاکم در مجلس و دیگر نمایندگان، رنج بالای سنی وزرا است.

نماینده مردم مبارکه عنوان کرد: از دیدگاه من با وجود اینکه وجود تجربه و سابقه اجرایی برای وزرا بسیار مهم است و باید توجه ویژه به آن داشت؛ اما استفاده از نیروهای نخبه و کارشناس جوان‌تر در کابینه یک مزیت بود که دولت یازدهم کمتر از آن بهره برد.

وی از انتظار نمایندگان مجلس برای معرفی کابینه دولت یازدهم گفت و ابراز داشت: اصولا غالب نمایندگان مجلس این انتظار را داشتند که چینش کلی کابینه حجت الاسلام حسن روحانی بر خلاف کابینه دولت‌های قبلی، از یک ترکیب خوب افراد باتجربه و با سابقه‌ همراه با حضور جوانان تشکیل بشود، که این امر محقق نشده است.

ایرانپور نگاه مثبت  کل نمایندگان مجلس نسبت به کابینه معرفی شده سخن گفت و متذکر شد: اکثر وزرایی که برای کابینه دولت یازدهم به مجلس معرفی شده‌اند، افراد توانمند و قابل قبولی هستند و خواهند توانست رای اعتماد مجلس را بگیرند.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار سیاسی فارس مبنی بر اینکه با توجه به حضور فعال شما در صحن علنی مجلس و بررسی روند صلاحیت‌ها، چند نفر از وزرای کابینه رای اعتماد نخواهند گرفت؛ عنوان کرد: با توجه به جو حاکم در مجلس البته تا به امروز و این زمان و به نظر من دو تا سه نفر از وزرا نخواهند توانست رای اعتماد لازم را از مجلس بگیرند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در ادامه اشاره‌ای هم به پررنگ بودن سوابق سیاسی وزرای پیشنهادی دولت یازدهم کرد و تصریح کرد: یکی دیگر از نگرانی‌های نمایندگان و مخالفان نسبت به برخی از وزرای پیشنهادی، حضور افراد کاملا سیاسی برای تصدی‌گری وزراتخانه‌هایی که اصلا سیاسی نیستند.

وی درادامه گریزی هم به چینش اقتصادی کابینه و معاونان رئیس جمهور منتخب زد و گفت: اولویت حل مسائل اقتصادی باعث شده است که حجت‌الاسلام حسن روحانی از افراد مجرب و توانمند اقتصادی کشور درچینش کلی دولت خود از جمله رئیس دفتر و وزراتخانه‌های مربوطه استفاده کرد.

انتهای پیام/63001/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول