اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم رباط کریم در مجلس:

اکثر وزرای دولت رای اعتماد می‌گیرند

نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به نظرات موافقان و مخالفان کابینه و فضای فعلی مجلس به طور قطع اکثر وزاری پیشنهادی دولت از نمایندگان مردم رای اعتماد می‌گیرند.

اکثر وزرای دولت رای اعتماد می‌گیرند

ابراهیم نکو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار داشت: بر اساس قانون پس از انتخاب رئیس جمهور با رای مستقیم مردم در یک انتخابات آزاد و قانونمند، رئیس‌جمهوری منتخب باید پس از برگزاری مراسم تحلیف کابینه پیشنهادی خود را به مجلس معرفی کند.

وی تصریح کرد: نمایندگان مجلس نیز که خود با رای مردم انتخاب شده‌اند، باید با بررسی وزرای پیشنهاد به آنها رای بدهند و هر فردی که بتواند رای اعتماد اکثریت مجلس را به دست آورد، به عنوان وزیر انتخاب خواهد شد.

نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی گفت: این حق مجلس و نمایندگان است که در مورد تک تک وزرای پیشنهادی بحث کرده و در نهایت با رای‌گیری مخفی در مورد هر یک از آنها تصمیم‌گیری خواهد شد.

نکو در پاسخ به این پرسش که فضای فعلی مجلس چگونه است و آیا مجلس با دولت جدید همکاری خواهد کرد؟ گفت: رای به وزیر و یا عدم اعتماد به یک و یا چند نفر از وزیران هرگز به معنی همکاری مطلق و یا عدم همکاری میان قوای مقننه و مجریه نیست.

وی تاکید کرد: رئیس‌جمهور حق دارد همکاران خود را بر اساس برنامه‌ای که برای اداره کشور دارد، انتخاب کند و از سوی دیگر نمایندگان ملت در مجلس نیز حق دارند که در مورد آنها تحقیق کرده و به وزاری پیشنهادی رای اعتماد داده و یا به آنها اعتماد نکنند.

* برگزاری جلسات بررسی وزرای پیشنهاد نمادی از همکاری دولت و مجلس است

نماینده مردم رباط کریم در خانه ملت متذکر شد: همین که به درخواست رئیس دولت، مجلسیان تشکیل جلسه داده و در جلسات متعدد در مورد وزرای پیشنهاد بحث کرده و برای این منظور وقت می‌گذارند، یعنی مجلس و دولت در حال تعامل و همکاری هستند.

نکو تاکید کرد: اگر یک و یا چند وزیر پیشنهادی از سوی مجلس رای اعتماد نیاورد، هرگز به این معنی نیست که مجلسیان نخواستند با دولت همکاری کنند و به طور قطع هم دولت و هم مجلس در مرحله اول صلاح و مصلحت کشور را در نظر می‌گیرند و بر اساس آن رای می‌دهند.

وی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار فارس مبنی بر اینکه شرایط وزرای پیشنهادی دولت چگونه است؟ گفت: روز دوشنبه بیش از 140 نفر به عنوان موافق کلیات دولت ثبت‌نام کردند و این امر نشان می‌دهد که نظر اکثریت مجلس نسبت به وزرای پیشنهادی مثبت است.

نکو در پایان گفت: برداشت من این است که اکثر وزرای پیشنهادی دولت از مجلس رای اعتماد می‌گیرند، یک و یا دو وزیر پیشنهادی ممکن است که نتواند در کابینه حضور داشته باشد.

انتهای پیام/2302/س40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول