اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران آبادان:

یادواره‌ای برای شهدای سینما رکس آبادان در نظر گرفته شود

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران آبادان گفت: از مسئولان ستاد دفاع مقدس می‌خواهیم یادواره‌ای برای شهدای سینما رکس آبادان نیز در نظر بگیرند.

یادواره‌ای برای شهدای سینما رکس آبادان در نظر گرفته شود

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، علی ثامری ظهر امروز در جلسه ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس این شهرستان که با حضور مسئولان در محل فرمانداری برگزار شد در سخنانی اظهار کرد: بنیاد شهید آبادان بر اساس روال سال‌های گذشته و در هفته دفاع مقدس برنامه‌های خود را تدارک و با هماهنگی با دیگر نهادها اجرا خواهد کرد.

وی افزود: برپایی نمایشگاه به این مناسبت و سرکشی و دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران دفاع مقدس از جمله این برنامه‌ها خواهد بود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران آبادان ادامه داد: یکی از مواردی که باید به آن اشاره کرد شهدای فاجعه سینما رکس است.

ثامری تصریح‌کرد: تاکنون هیچ جشنواره و یادواره‌ای برای گرامی‌داشت شهدای فاجعه سینما رکس در آبادان برگزار نشده و در این راستا از مسئولان می‌خواهیم تا در این خصوص نسبت به برنامه‌ریزی برگزاری یادواره برای شهدای این حادثه برنامه‌ریزی کنند.

وی اضافه‌کرد: بر اساس بررسی‌های مختلفی که از منابع متنوع انجام شده است تعداد شهدای سینما رکس آبادان 382 نفر است که دو نفر از آنها خارجی‌ بودند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران آبادان خاطرنشان‌کرد: از این تعداد 109 نفر دارای مزار هستند و مابقی به صورت دسته جمعی دفن شده‌اند.

ثامری افزود: همچنین تاکنون 217 پرونده از شهدای سینما  رکس در بنیاد شهید و امور ایثارگران ثبت شده است که 97 پرونده آن در آبادان است.

وی تصریح‌کرد: علاوه بر آن هم‌اکنون 18 نفر از بازماندگان شهدای سینمارکس آبادان در این شهرستان زندگی می‌کنند و مابقی نیز در خارج از آبادان سکونت دارند.

انتهای پیام/72008/ت20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول