اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سردار باقرزاده خبر داد

تشییع شهدای تفحص شده تا هفته دفاع مقدس/ شناسایی شهدا در معراج‌ شهدای تهران

رئیس کمیته جسستجو مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: تشییع شهدای تبادل شده تا هفته دفاع مقدس در نقاط مختلف کشور ادامه خواهد داشت.

تشییع شهدای تفحص شده تا هفته دفاع مقدس/ شناسایی شهدا در معراج‌ شهدای تهران

به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، سردار محمد باقرزاده ظهر امروز در آیین تبادل شهدای ایران و سربازان عراق در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در این دور از تبادل پیکر 92 شهید دفاع مقدس کشورمان که در دو ماه اخیر در مناطق فاو و مجنون با تلاش گروه‌های جستجو کمیته جستجو مفقودین ستاد با همکاری مسئولان وزارت حقوق انسان عراق کشف شدند وارد میهن اسلامی شد.

وی افزود: پس از استقبال از شهدای گلگون‌کفن دفاع مقدس در شلمچه پیکر پاک و مطهر آنها  به اهواز منتقل و سپس برای شناسایی به تهران انتقال داده می‌شود.

رئیس کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: در محل معراج شهدای تهران عملیات شناسایی شهدای تبادل شده امروز انجام خواهد شد.

باقرزاده تصریح‌کرد: در روز 25 شوال و همزمان با شهدات امام صادق(ع) تشییع عمومی پیکر این شهدا در تهران و از پادگان حر به سمت ساختمان سابق مجلس و از آنجا تا معراج شهدا انجام خواهد شد.

وی اضافه‌کرد: پس از انجام عملیات شناسایی پیکر شهدایی که موفق به شناسایی آنها شویم به استان خود منتقل و در آنجا دفن خواهد شد.

رئیس کمیته جستجو مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان‌کرد: شهدایی نیز  که از شناسایی آنها مایوس شویم نیز در مناطق مختلف کشور تقسیم و تا هفته دفاع مقدس تشییع خواهند شد.

باقرزاده افزود: همچنین در این دور از تبادل اجساد 61 تن از سربازان عراقی تحویل شد که 15 جسد در جریان جستجو در عراق پیدا و تحویل داده شد 45 جسد نیز امروز تحویل مقامات این کشور شد.

رئیس کمیته جستجو مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص مشکلات مربوط به عدم امکان وسایل و دستگاه‌های کاوش به عراق نیز گفت: خوشبختانه این مشکل تا حدود رفع و دستگاه‌های مهندسی به عراق منتقل شده و در این دور از تفحص نیز از آنها استفاده شده است.

باقرزاده افزود: همچنین تلاش می‌کنیم تا در یک ماه آینده این دستگاه‌ برای کاوش به مجنون نیز وارد شود.

انتهای پیام/72008/صا30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول