اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه امام حسین(ع):

ایثار شهدا غیر قابل انکار است

معاون بهداشت و درمان دانشگاه امام حسین (ع) گفت: به دنبال تقدیس شهدا نیستیم اما ایثار و از خودگذشتگی‌های شهدا غیر قابل انکار است.

ایثار شهدا غیر قابل انکار است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مهدی باغبانی ظهر امروز در جشن بزرگ ایثار در مرکز آموزشی‌درمانی الزهرا (س) رشت، اظهار کرد: اگر ایثار و از خودگذشتگی رزمندگان در دوران هشت سال دفاع مقدس نبود امروز نامی از انقلاب باقی نمی‌ماند.

وی با اشاره به اینکه باید تمام زوایای هشت سال دفاع مقدس به ملت معرفی شود، گفت: زمانی که انقلاب به پیروزی رسید وضعیت نامطلوبی به لحاظ اقتصادی، سیاسی و.. در کشور حاکم بود.

این مسئول ادامه داد: کشور ایران به خاطر تحریم‌های شدید از طرف دول غربی به لحاظ تأمین سلاح و... در مضیقه بود در حالی که رژیم بعث عراق به خاطر جنگ‌طلبی صدام حسین و حمایت‌های دشمنان انقلاب مجهز به مدرن‌ترین سلاح‌ها و ادوات جنگی بود.

این مدرس دانشگاه با اشاره به مهم‌ترین دلایل بروز جنگ ایران و عراق تصریح کرد: درگیری بین دو کشور ایران و عراق از سال‌های دور و بر سر موضوع رودخانه اروندرود شکل گرفته بود و روحیه جنگ‌طلبی و جاه‌طلبی صدام حسین بر این درگیری‌ها می‌افزود.

وی با تصریح بر اینکه ایران در اوایل جنگ قدرت بازدارندگی نداشت، گفت: در ابتدای آغاز جنگ و با توجه به اینکه ایران در تحریم شدید قرار داشت قدرت بازدارندگی و عقب‌رانی متجاوزان عراقی را نداشتیم اما با گذشت زمان و ایجاد اتحاد بین نیروهای سپاه‌، بسیج و ارتش و جمع‌آوری نیروهای مردمی به ویژه حضور افراد شاخص نظیر شهید جهان آرا، خوش سیرت، شهید باکری و... جنگ تغییر رویه پیدا کرد و با انجام چندین عملیات غرور آفرین مانند بیت‌المقدس، فتح‌المبین و... موفق به خروج رژیم بعث و مزدور و مهاجم عراق از خاک کشور شدیم.

باغبانی، با بیان اینکه ایثار و از خودگذشتگی مردان و زنان ایران اسلامی در دوران هشت سال دفاع مقدس تضمین کننده عزت و سربلندی کشور عزیزمان است، خاطرنشان کرد: رزمندگان ایران اسلامی در دوران هشت سال دفاع مقدس بدون امکانات بودند اما ایمان آنها به خدا و حقانیت راهشان و رهبرشان موجب شده تا اجازه ندهند حتی یک وجب از خاک ایران اسلامی به دست دشمن متجاوز بیفتد.

وی خاطرنشان کرد: ما وارث خون شهدا هستیم و امیدواریم در تمام عرصه‌ها از این میراث گرانبها پاسداری کنیم و سربازان خوبی برای نظام جمهوری اسلامی ایران باشیم.

معاون بهداشت و درمان دانشگاه امام حسین (ع) متذکر شد: به دنبال تقدیس شهدا نیستیم اما ایثار و از خودگذشتگی‌های شهدا غیر قابل انکار است.

انتهای پیام/2300/صا30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول