اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد قزوین خواستار شد

راه‌اندازی نمایشگاه دایمی کالای استاندارد در قزوین

مدیرکل استاندارد استان قزوین گفت: شایسته است نمایشگاه تخصصی کالای استاندارد به صورت دایمی با هدف معرفی کالاهای استاندارد و با کیفیت به مردم در استان قزوین راه‌اندازی شود.

راه‌اندازی نمایشگاه دایمی کالای استاندارد در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمودرضا طاهری در حاشیه افتتاح نخستین نمایشگاه تخصصی کالاهای استاندارد که صبح امروز در سالن اجتماعات نمایشگاه‌ دایمی بین‌المللی استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: برپایی نمایشگاه تخصصی کالای استاندارد در استان قزوین ضروری بود.

وی افزود: این نمایشگاه باید به صورت مستمر در این استان راه‌اندازی شود تا تولیدکنندگان محصولاتشان را برای معرفی بیشتر به مصرف‌کنندگان به نمایش بگذارند.

مدیرکل اداره استاندارد استان قزوین ترویج اشاعه فرهنگ استاندارد در جامعه را از اهداف برپایی نخستین نمایشگاه کالای استاندارد در این استان عنوان و بیان کرد: این نمایشگاه فرصت مناسبی برای تحقق این هدف است.

طاهری با اشاره به اینکه واحدهای صنعتی شرکت‌کننده در نخستین نمایشگاه کالای استاندارد از استان قزوین هستند، ابراز داشت: همه این واحدها دارای پروانه نشان استاندارد معتبر هستند که این مهم نشانگر موفقیت تولیدکنندگان قزوینی در تولید کالای با کیفیت در کشور است.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه تخصصی کالای استاندارد با سه هزار و 500 ساعت برگزاری جلسه توسط مسئولان مربوط راه‌اندازی شده است، بیان کرد: در این نمایشگاه 110 تولیدکننده از استان قزوین حضور دارند.

مدیرکل اداره استاندارد استان قزوین اذعان داشت: برخی از تولیدکنندگان قزوینی برای نمایش محصولاتشان نیاز به فضای بیشتری داشتند که به دلیل عدم فضای کافی در نمایشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) استان قزوین این امکان برای آنان میسر نشد.

این مسئول اضافه کرد: باید فضای موجود نمایشگاه بین‌المللی استان قزوین توسعه یابد تا این تولیدکنندگان نیز بتوانند با حضور در این نمایشگاه محصولاتشان را در معرض دید مصرف‌کنندگان قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه شعار نمایشگاه تخصصی کالای استاندارد «استاندارد برای همه، نه برای تولید» انتخاب شده است، ابراز داشت: امیدواریم با حمایت از واحدهای صنعتی این شعار بیش از گذشته در کشور محقق شود.

مدیرکل اداره استاندارد استان قزوین ادامه داد: با تحقق این شعار وضعیت اشتغال و اقتصاد رو به بهبودی حرکت می‌کند و بسیاری از مشکلات بیکاری کشور به ویژه جوانان برطرف می‌شود.

معرفی بیشتر نشان استاندارد کالاها به مردم

مدیرکل اداره استاندارد استان قزوین با بیان اینکه باید مسئولان مربوط از واحدهای تولیدی دارای نشانه استاندارد حمایت‌ کنند، یادآور شد: توسعه و رونق این واحدها با این حمایت‌ها ارتقا می‌یابد.

این مسئول با اشاره به اینکه نشان استاندارد کالاها باید در بین اقشار مختلف جامعه بیشتر معرفی شود تا آنان بیشتر با‌ آن آشنا شوند، اظهار داشت: با تحقق این امر آحاد جامعه بهتر می‌توانند کالاهای استاندارد را از غیر استاندارد تشخیص دهند و همچنین از خرید کالاهای غیراستاندارد خودداری می‌کنند.

وی نظارت بر کنترل کیفیت صادرات و واردات و تولیدات در بازارهای داخلی را از جمله وظایف سازمان استاندارد عنوان و بیان کرد: مسئولان این سازمان و اداره‌های تابعه در راستای این امر تلاش می‌کنند تا کالاهای با کیفیت در بازار عرضه شود.

طاهری اظهار داشت: استان قزوین باید در نحوه ارایه خدمات استاندارد مطابق برنامه عمل کند تا این استان جزو استان‌های پیشتاز در کشور باشد تا با حرکت بیشتر در این مسیر به موفقیت ایده‌آل برسد.

مدیرکل اداره استاندارد استان قزوین یادآور شد: با کاهش عوامل بازدارنده در ارایه خدمات به واحدهای صنعتی، رضایت تولیدکنندگان از دریافت این خدمات افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/77009/صا40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول