اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان ملی استاندارد عنوان کرد

تولید 5 هزار کالای استاندارد در کشور

معاون استاندارد سازمان ملی استاندارد کشور گفت: پنج هزار کالای موجود در کشور تا پایان برنامه پنج ساله استانداردسازی می‌شود.

تولید 5 هزار کالای استاندارد در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، بهادر کاظمی در حاشیه افتتاح نخستین نمایشگاه تخصصی کالاهای استاندارد که در سالن اجتماعات نمایشگاه‌ دایمی بین‌المللی استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: سازمان ملی استاندارد در ابتدای سال 92 برنامه پنج ساله مبنی بر تولید هزار کالای با استاندارد در کشور تدوین و تنظیم کرده است.

وی افزود: طبق این برنامه تولیدکنندگان واحدهای تولیدی ملزم به تولید استاندارد این کالاها و اخذ پروانه کاربرد استاندارد کالا شدند.

معاون سازمان ملی استاندارد کشور با اشاره به اینکه توجه به کیفیت کالاها یکی از مهم‌ترین و راحت‌ترین مسیرها در توسعه اقتصاد است، بیان کرد: با ارتقای کیفیت کالاها می‌توان اقتصاد را در کشور به خوبی توسعه و رونق داد.

این مسئول متذکر شد: سازمان استاندارد ملی کشور با اجرای سیاست تعامل با واحدهای تولیدی تلاش می‌کند تا تولید کالاها را در این واحدها به استانداردهای لازم برساند.

وی ادامه داد: سازمان ملی استاندارد کشور در این راستا تیم‌ها و کارشناسان خود را با هزینه این سازمان به واحدهای تولیدی اعزام می‌کند تا مشاوره‌های تولید کالاهای استاندارد را به این واحدها ارایه دهد.

* ارتقای کیفیت تولیدات صنعتی کشور به سطح استاندارد

کاظمی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «باید کیفیت و استاندارد کالاها در حوزه صنعت ارتقا یابد»، ابراز داشت: این مطلب به عنوان نقشه راه تولیدکنندگان واحدهای صنعتی برنامه‌ریزی شده است.

این مسئول بیان کرد: مسئولان سازمان استاندارد ملی بعد از بیانات رهبر فرزانه انقلاب پیرامون ارتقای کیفیت و استاندارد کالاها توانستند این مطلب را در ارایه لایحه‌ای به مجلس شورای اسلامی توسط نمایندگان با عنوان قانون ارتقای کیفیت در خرداد ماه سال 89 تصویب کنند.

معاون سازمان ملی کشور اضافه کرد: با تصویب این قانون باید کیفیت تولیدات صنعتی کشور به سطح استاندارد ارتقا یابد.

وی اذعان داشت: مسئولان مربوط سازمان استاندارد ملی و تولیدکنندگان واحدهای تولیدی برای ارتقای کیفیت و استاندارد کالاها در حوزه صنعت تلاش می‌کنند تا بتوانند حماسه اقتصادی را در کشور محقق کنند.

کاظمی اظهار داشت: سازمان ملی استاندارد با تعریف استاندارد ملی کالاها، هدایت تولیدکنندگان به تولید کالای با کیفیت و بهره‌گیری از اساتید، نخبگان، تجهیزات آزمایشگاهی و تأمین نیروی انسانی مورد نیاز توانست شرایط را برای تحقق تولید کالاهای با استاندارد در کشور فراهم کند.

* رقابت واحدهای صنعتی در گرو استانداردسازی کالاهاست

این مسئول اذعان داشت: سازمان ملی استاندار با ارایه تسهیلات و تعامل با واحدهای صنعتی در راستای تحقق استانداردسازی کالاهای تولیدی در کشور تلاش می‌کند.

معاون سازمان ملی استاندارد کشور با اشاره به اینکه صاحبان واحدهای صنعتی در گذشته برای اخذ پروانه کاربرد علامت استاندارد هزینه‌های بسیاری را متحمل می‌شدند، اظهار داشت: با تصمیم شورای عالی استاندارد دولت این هزینه کاهش یافت تا صاحبان این واحدها سریع‌ و راحت‌تر این پروانه را کسب کنند.

کاظمی با اشاره به اینکه تولیدکنندگان با استانداردسازی کالاها رضایت مصرف‌کنندگان را به دست می‌آورند، اذعان داشت: حفظ ایمنی سلامت مصرف‌کنندگان و توسعه اقتصادی از دیگر مزایای تحقق این اقدام است.

وی ابراز داشت: تولیدکنندگان نیز با استانداردسازی کالاها می‌توانند قیمت تمام شده کالاها را کاهش و کیفیت تولید کالاها را ارتقا دهند و با تحقق این مهم به راحتی با کالاهای مشابه در بازارهای داخلی و خارجی رقابت کنند.

معاون سازمان ملی استاندارد کشور اظهار داشت: تولیدکنندگان با رقابت در بازارهای داخلی و خارجی می‌توانند اقتصاد و سرمایه در گردش را در واحدهای تولیدی ارتقا دهند.

انتهای پیام/77009/صا40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول