اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دلیل نواقص بحرانی در محصول

پروانه استاندارد یک واحد تولیدی فوم پلی‌استایرن در بوشهر تعلیق شد

مدیرکل استاندارد استان بوشهر گفت: پروانه‌ استاندارد یک واحد تولیدی فوم پلی‌استایرن در بوشهر به دلیل وجود نواقص عمده و بحرانی تعلیق شد.

پروانه استاندارد یک واحد تولیدی فوم پلی‌استایرن در بوشهر تعلیق شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، محمدرحیم بهره‌مند در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اجباری بودن استاندارد فوم پلی استایرن، در آخرین کمیته‌ علائم این اداره کل، کیفیت محصولات شرکت‌های تولیدی فوم پلی استایرن بررسی و پروانه کاربرد علامت استاندارد یک شرکت تعلیق شد.

مدیرکل استاندارد استان بوشهر با اشاره به اهمیت کیفیت در مصالح ساختمانی به ویژه فوم‌های سقفی اضافه کرد: فوم پلی استایرن این واحد تولیدی به دلیل دارا بودن نواقص عمده و بحرانی، کسب امتیاز منفی بیش از 90 و داشتن بیش از 30 امتیاز منفی مربوط به نواقص عمده در آخرین نتایج، از کیفیت پایینی برخوردار بود.

بهره‌مند افزود: محصولات فوم پلی‌استایرن این واحد تولیدی در بندهای دانسیته (درصد تراکم)، ابعاد، نشانه‌گذاری و کندسوز بودن با استانداردهای ملی مغایرت داشته است.

این مقام مسئول هر گونه تولید، تمرکز و فروش محصولات غیراستاندارد را ممنوع دانست و استفاده از علامت استاندارد بر روی چنین محصولاتی را به دلیل جعل علامت تخلف عنوان کرد و گفت: چنین شرکت‌هایی تنها با فراهم کردن شرایط استاندارد، رفع تعلیق می‌شوند و در صورتی که طی مدت 3 ماه از تاریخ تعلیق، این اتفاق صورت نگیرد پروانه استاندارد محصول شرکت باطل می‌شود.

مدیرکل استاندارد استان بوشهر خواستار توجه مردم به علامت استاندارد هنگام خرید فوم‌های پلی‌استایرن شد و تأکید کرد: استفاده از فوم‌های غیراستاندارد، علاوه بر نوعی کم‌فروشی از سوی فروشنده باعث ایجاد سوانح خطرناکی از جمله آتش‌سوزی و عدم استقامت لازم در برابر بارهای وارد شده می‌شود.

بهره‌مند به تولیدکنندگان و فروشندگان مصالح ساختمانی نیز هشدار داد و گفت: در صورت مشاهده مصالح با کیفیت پایین‌تر از حد استاندارد، علاوه بر جمع‌آوری، برابر قانون با متخلف برخورد قاطع خواهد شد.

انتهای پیام/66006/ز20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول