اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نائب رئیس شورای شهر گرگان:

مسکن مهر راه‎آهن گرگان مکان‎یابی درستی نداشت

نائب رئیس شورای شهر گرگان با اشاره به مکان‎یابی غیرکارشناسی مسکن مهر راه‎آهن گرگان گفت: با تبدیل راه‎آهن به مسکن مهر بهترین سرانه عمومی شهر از بین رفت.

مسکن مهر راه‎آهن گرگان مکان‎یابی درستی نداشت

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، عبدالرضا چراغعلی ظهر امروز در گفت‎و‎گو با خبرنگاران گفت: پروژه مسکن مهر 312 دستگاه سایت راه‎آهن همزمان با سایر نقاط کشور در سطح شهر گرگان کلید خورد.

وی ادامه داد: اما از ابتدا بر روی مکان‎یابی این پروژه ایرادها و نقدهای مهندسی و شهرسازی بود و انتظار این است وقتی چند صد خانوار را در یکجا متمرکز می‎کنیم، سرانه‎های عمومی را برای شهروندان تامین کنیم.

نائب رئیس شورای شهر گرگان بیان کرد: با توجه به کمبودهایی که در این سایت مشاهده شده، سرانه‎های عمومی همانند فضاهای آموزشی و تفریحی، پارکینگ و مسائل مشابه از جمله چالش‎های این طرح است.

وی افزود: با توجه به تراکمی که در آنجا ایجاد شده، در زمان بهره‎برداری مشکلات فراوانی را برای شهروندان ایجاد خواهد کرد.

چراغعلی گفت: متاسفانه موارد متعددی وجود دارد که مشکلاتی را برای این طرح مطرح می‎کند که مسئولان باید با پیگیری‎های مناسب این مشکلات را برطرف کنند.

نظام مهندسی ناظر جزئیات است نه کلیات

عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص نظارت نظام مهندسی بر روی این پروژه خاطرنشان کرد: ناظران نظام مهندسی وظیفه نظارت بر جزئیات ساخت را برعهده دارند.

چراغعلی افزود: در حوزه مکان‎یابی این پروژه که این طرح اجرا و نقشه‎های کلان طراحی شد، نظام مهندسی هیچ نقشی نداشته است.

وی گفت: پروژه مسکن مهر در تاریخ کشور بزرگترین و گسترده‎ترین پروژه عمرانی بود که پس از پیروزی انقلاب در کشور کلید خورد و امیدواریم با ادامه یافتن این پروژه بخش قابل توجهی از مشکلات مسکن در کشور حل شود.

چراغعلی متذکر شد: اما قرار نیست مسکن کم کیفیت برای مردم ساخته شود و سرانه‎های عمومی برای مردم در نظر گرفته نشود.

توسعه فضای عمومی شهری فرصتی برای پیشرفت

نائب رئیس شورای اسلامی شهر گرگان تصریح کرد: در توسعه شهرها اتفاق خوبی که رخ می‎دهد، این است که فضاهای عمومی در شهر بوجود می‎آید.

وی اضافه کرد: در حال حاضر در گرگان چند فضای عمومی همانند پادگان، راه‎آهن، باغ کشاورزی، کنسولگری سابق، شرکت دخانیات در مرکز شهر وجود دارد که انتظار می‎رود با تغییر کاربری مناسب به فضاهای عمومی مثل فرهنگسرا، پارک و فضاهای ورزشی، فضاهای نیمه خصوصی و خصوصی سرانه‎های عمومی شهر را در این خصوص تامین کنیم.

چراغعلی اعلام کرد: با کمال تاسف انتظار این بود پروژه راه‎آهن که حدود 300 هزار مترمربع عرصه دارد، با توجه به اینکه راه‎آهن گرگان به شمال شهر انتقال یافت این فضا تبدیل به یک فضای عمومی برای شهروندان گرگانی شود، متاسفانه این فرصت از گرگان گرفته شد.

وی در پایان ابراز داشت: اما انتظار می‎رود با تمرکز نزدیک به هزار خانوار که قرار است در آنجا ساکن شوند، سرانه‎های عمومی حداقل برای مردم آن منطقه تامین شود.

انتهای پیام/83004/ب30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول