اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‎دهد

مسکن مهر شلمزار بدون آب متوقف شده است

روند تکمیل و واگذاری واحدهای مسکن مهر شهر شلمزار به متقاضیان به علت عدم آماده سازی طرح توسعه شبکه آب رسانی این پروژه ناتمام مانده است.

مسکن مهر شلمزار بدون آب متوقف شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مسکن مهر که یکی از برنامه‌های راه‌گشا در حوزه تامین مسکن کشور بود که در بسیاری از استان‌ها و مناطق کشور به خوبی مشکل مسکن مردم را حل کرد، البته در بسیاری از این مناطق این طرح با مشکلاتی روبرو بوده و هست.

بروز مشکلات بسیاری از عدم نظارت صحیح بر روند کار و ساخت و سازها بوده تا کشمکش مسئولین و مشکل تراشی برای یکدیگر؛ که در صورت ادامه این روند ناخوشایند کاسه صبر مردم لبریز خواهد شد، و اینها همه ناشی از بی‌توجهی مسئولین امر است که گاه ریشه آن را در اختلافات سلیقه‌ای باید جستجو کرد.

با اجرای مسکن مهر در چند شهر استان چهارمحال و بختیاری هنوز مشکل تامین مسکن مردم در برخی از شهرهای استان از جمله شهر شلمزار برطرف نشده است، عدم رفع این مشکلات موجبات نارضایتی مردم را فراهم آورده است که سعی شده در این گزارش به آن پرداخته شود.

پیش‌فروش انشعابات راهکار تأمین اعتبار شرکت آبفا در مسکن مهر شلمزار

رئیس اداره مسکن و شهرسازی شهرستان کیار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار کرد: کلنگ مسکن مهر شلمزار در بهمن 89 توسط استانداری به زمین زده شد و در حال حاضر 220 واحد در این منطقه در دست احداث است.

عباسی افزود: این تعداد واحد مسکونی که تابه حال پس از اختصاص زمین و شروع طرح از زیر ساخت‌های خوبی برخوردار بوده است و مسئولین امر در حوزه برق و گاز نهایت همکاری را داشته‌اند.

وی با اشاره به عدم همکاری شرکت آبفا نسبت به آماده سازی طرح توسعه شبکه آب رسانی مسکن مهر شلمزار، گفت: شرکت آبفا بدون پاسخ به مکاتبات انجام شده در این خصوص نسبت به آن بی‌اعتنایی کامل دارد و حتی حضور در جلسات را نیز در برنامه خود قرار نداده‌اند.

این مسئول در ادامه گفت: اقدامات در راستای تامین زیرساخت‌ها در خصوص برق و گاز انجام گرفته است و پیمانکاران مربوطه نیز که از استان هستند نسبت به تجهیز کارگاه‌های خود اقدام کرده‌اند.

به گفته عباسی متاسفانه شرکت آبفا با پاسخ ندادن به مطالبات مردم و پیگیری‌های مسکن و شهرسازی مسئله نبود بودجه برای اجرای توسعه شبکه آبرسانی را مطرح کرده است.

وی افزود: شرکت آبفا می‌تواند با پیش فروش انشعابات لازم این تعداد واحد مسکونی نسبت به تامین بودجه لازمه نگرانی خود را از بین ببرد.

اجرای شبکه آبرسانی شلمزار 200 میلیون تومان اعتبار می‌خواهد

معاون مهندسی و توسعه آبفای چهارمحال و بختیاری تنها موضوع مالی را مشکل اصلی عنوان کرد و گفت: از همان ابتدا نسبت به آگاه سازی مسئولین مسکن و شهرسازی شلمزار اقدام کرده و با آنها اتمام حجت شده است.

قدر‌ت‌الله بیگلری اذعان داشت: مبلغ لازم برای اجرای شبکه آبرسانی 22 کیلومتری شلمزار در حدود 200 میلیون تومان است که باید مسکن و شهرسازی شلمزار و استانداری نسبت به تامین و واریز آن به حساب شرکت آبفا اقدام کنند.

وی ادامه داد: از منظر قانونی شرکت آبفا حق پیش فروش انشعابات را نخواهد داشت، زیرا این طرح به صورت ملی در حال اجراست.

بیگلری اضافه کرد: این امر باید حتما از سوی دو دستگاه نامبرده تسهیل شود و تا زمانی که این اتفاق نیفتد شرکت آبفا نیز قادر به هیچ گونه اقدامی نخواهد بود.

مسکن مهر شلمزار نیز جزو چند دهمین طرحی است که در کشاکش راهروی ادارات باید همچنان منتظر رفع اختلافات و بهانه‌های مالی مسئولین استانی مدت زیادی را سپری کند تا به مرحله نهایی برسد.

اما باید توجه داشت مسئله تامین آب مانند گاز و یا تلفن نیست که بتوان آنرا با کپسول و تلفن همراه حل کرد، مسئولین وظیفه‌ای جز خدمت رسانی به مردم را ندارند.

....................................

گزارش از احمدرضا موسوی

.....................................

انتهای پیام/68008/ع40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول