اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حداکثر تا آبان‌ماه سال‌جاری

دادبود: نتایج قطعی دلایل مشکلات مسکن مهر کلاله مشخص شود

معاون امور عمرانی استاندار گلستان گفت: حداکثر تا آبان‌ماه سال‌جاری نتایج قطعی فنی، عوامل و دلایل ایجاد مشکلات مربوط به مسکن مهر کلاله مشخص شود.

دادبود: نتایج قطعی دلایل مشکلات مسکن مهر کلاله مشخص شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، عبدالرضا دادبود در پنجمین جلسه شورای مسکن استان در سال 92 در خصوص مشکلات به‌وجود آمده برای برخی بلوک‎های ساختمانی واحدهای مسکن مهر شهر کلاله و مشکلات پیش آمده ناشی از آن گفت: جلسات متعدد پیگیری این موضوع در سطوح مختلف برگزار شده است و وزیر راه و شهرسازی هم دستور ویژه‎ای برای پیگیری صادر کردند.

وی افزود: در این خصوص کمیته ویژه‎ای مرکب از کارشناسان دفتر کنترل پروژه سازمان ملی زمین و مسکن، موسسه تحقیقات مسکن وزارت راه و شهرسازی و نیز مشاور استانی تشکیل شده است و نتایج اول بررسی‎ها طی جلسه‎ای رسمی به وزیر راه و شهرسازی اعلام شده است و منتج به این شد که برای ادامه کار تحقیقات، حداکثر تا آبان‌ماه سال‌جاری نتایج قطعی فنی و عوامل و دلایل ایجاد این رخداد مشخص شود تا بتوان با اخذ تصمیمات لازم مشکل را برطرف کرد.

جانشین رئیس شورای مسکن استان گلستان با بیان اینکه نباید در تصمیم‎گیری‎ها و قضاوت‎های علت ایجاد این اتفاق عجله کنیم، خاطرنشان کرد: در این خصوص مطالعات مشاور استانی متخصص در زمینه مقاوم‎سازی در حال انجام است و زمان تصمیم‎گیری برخورد قانونی با عوامل مقصر در ایجاد این اتفاق منوط به مطالعه کارشناسی علمی شده است و بنابراین تمامی بخش‎ها اعم از شرکت‎های تعاونی به عنوان مدیر پروژه، طراح، مشاور پروژه، پیمانکار مجری، شرایط اجرایی، ناظرین و ... به سهم خود باید پاسخگوی قانون، مردم و مشکلات و تبعات اجتماعی پیش آمده باشند و مسئولیت قصور و کوتاهی‎های پیش آمده در این زمینه را بپذیرند و در این زمینه قطعاً با آنان برخورد حقوقی می‎شود.

معاون عمرانی استاندار گلستان همچنین در خصوص هزینه‎های ساخت مسکن مهر خاطرنشان کرد: بخشی از هزینه‎ها از محل تسهیلات و بخشی را مردم باید بپردازند که هزینه زیرساخت‎هایی از قبیل آب و فاضلاب و برق را دولت می‎پردازد و هزینه انشعاب با مردم است و سایر هزینه‎های اضافه و افزایش قیمت‎ها مانند آسانسور و ... بر عهده مردم است.

دادبود ادامه داد: گرچه ما می‎دانیم سهم آورده اضافی از توان پرداخت مردم خارج است اما متاسفانه ما بودجه و اعتباری برای این کار نداریم مگر اینکه در آینده سیاست و تصمیمات جدید اتخاذ شود و استان همچنان پیگیر این مسئله تا حصول نتیجه خواهد بود.

انتهای پیام/2307/م/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول