اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

10 گزینه احتمالی سکانداری استانداری خراسان جنوبی/ یزدانیان هم بر سر زبان‌ها افتاد

شایعات در مورد انتخاب حمید یزدانیان به عنوان چهارمین استاندار خراسان جنوبی به بهانه بومی بودن و آشنایی وی با تمامی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های استان در دو روز گذشته داغ شده است.

10 گزینه احتمالی سکانداری استانداری خراسان جنوبی/ یزدانیان هم بر سر زبان‌ها افتاد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، این روزها شایعات پیرامون چهارمین استاندار خراسان جنوبی به گوش می‌‌رسد و هر کجا می‌رویم یا می‌نشینیم نام یک فرد را به عنوان استاندار جدید می‌شنویم که دانستن رزومه کاری آنها خالی از لطف نیست.

یکی از این نام‌ها، حمید یزدانیان، دانش‌آموخته دکترای مدیریت راهبردی از دانشگاه عالی دفاع ملی است که علاوه بر این دارای مدرک دوره عالی مدیریت کسب و کار با گرایش استراتژیک (سطح دکتری) از دانشگاه خوارزمی است.

بومی بودن و آشنایی به تمام پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های استان خراسان جنوبی را می‌توان در سوابق ایشان مشاهده کرد. البته حزب وابسته به رئیس جمهور نیز این روزها برای معرفی یزدانیان در استان تلاش‌هایی را آغاز کرده است

حمید یزدانیان پس از گذراندن تحصیلات متوسطه در اواخر دهه 60 در رشته شیمی محض دانشگاه بیرجند پذیرفته شد و علاقه به فعالیت‌های سیاسی وی را بر آن داشت تا در نخستین سال حضور در دانشگاه به عضویت شورای مرکزی انجمن اسلامی درآید.

وی، دوره کارشناسی ارشد را در رشته اخلاق اسلامی در جامعه المصطفی‌العالمیه گذراند که با وجود غیرمرتبط بودن با کارشناسی شیمی محض، موفق به کسب رتبه نخست در آزمون ورودی از میان حدود 450 نفر شرکت‌کننده شد.

اشتغال وی در حوزه سیاسی امنیتی استان سیستان و بلوچستان در دهه 70 منجر به درک عمیق او از مسائل سیاسی امنیتی شرق کشور شد.

رزومه کاری حمید یزدانیان را که مرور کنید به نکته جالبی برخورد می‌کنید که دانستن آن خالی از لطف نیست.

جذب تعداد زیادی از متخصصان، نخبگان، سرمایه‌داران و منتفذین ایرانی مقیم خارج برای استان‌های مختلف کشور در اوایل دهه 80 در همکاری وی با شورای عالی ایرانیان خارج از کشور بوده است که این تجربه می‌تواند کمک زیادی به شکوفا شدن پتانسیل‌های خفته خراسان جنوبی کند، آنجا که خراسان جنوبی‌های مقیم خارج بر اساس تأکید مقام معظم رهبری در ابلاغ سیاست‌های کلی برنامه پنجم توسعه جذب و در راستای پیشرفت و توسعه استان مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

حمید یزدانیان همکاری با ادارات کل ایرانیان مقیم در وزارت امور خارجه و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، همکاری با سازمان سرمایه‌گذاری خارجی در وزارت امور اقتصاد و دارایی، همکاری با اداره‌کل مدارس خارج از کشور، شبکه جهانی جام جم، عضویت در شورای راهبردی شبکه جهانی صدای آشنا، معاونت بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور دانشجویان خارج از کشور و تدریس مباحث ایرانیان مقیم برای متصدیان شاغل، تدریس در دانشگاه‌های مختلف را در پرونده کاری خود دارد.

سه دوره کارمند نمونه کشوری و نیز استانی در جشنواره شهید رجایی و همچنین ارائه مقالات و تالیفات متعدد در حوزه اخلاق، رسانه، الگوهای راهبردی جذب ایرانیان مقیم خارج و سرمایه‌گذاری‌های خارجی، مدیریت اتباع بیگانه و غیره از دیگر سوابق وی است که در هفته‌های اخیر شاهد بازنشر مقالاتی از وی در وب سایت‌های متعدد، روزنامه اعتدال و روزنامه محلی آوای خراسان جنوبی با تبیین اعتدال در اسلام بوده‌ایم.

حضور 2.5 ساله وی در ستاد وزارت کشور و ارتباط گسترده با سطوح مختلف کارشناسی و مدیریتی این وزارتخانه، انجام کارهای پژوهشی و ارتباط با نمایندگان مجلس احتمال این انتخاب را افزایش داده است.

پیش از یزدانیان نیز خبرگزاری فارس در گزارشی نام هشت نفر از نیروهای بومی را به عنوان گزینه‌های پیشنهادی به شرح زیر مطرح کرده بود.

1-امیر امینی (رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خراسان جنوبی- این سازمان با استقرار دولت آقای احمدی‌نژاد در سطح کشور جمع شد) از اردوگاه اصلاح‌طلبان

2-محمدحسین توکلی (فرماندار اسبق بیرجند) از اردوگاه اصلاح‌طلبان

3-حمید حاجی‌زاده ( مشاور استاندار خراسان جنوبی در بدو تشکیل دولت نهم ) با دیدگاه‌های میانه

4-محمدرضا مجیدی (سفیر فعلی ایران در یونسکو) با دیدگاه‌های میانه

5-سید محمدحسین زینلی (مدیر عامل اسبق کویرتایر و نماینده دور چهارم مجلس شورای اسلامی) با دیدگاه‌های میانه

6-محمدعلی قاسم‌زاده نداف (فرماندار سابق بیرجند در دولت آقای احمدی‌نژاد) از اردوگاه اصولگرایان

7-مهدی آیتی ( نماینده مردم بیرجند در دوره ششم مجلس شورای اسلامی) از اردوگاه اصلاح‌طلبان

8-علی آهنی ( رئیس اسبق سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی) از اردوگاه اصلاح‌طلبان

البته در کنار این افراد نام شهرام بلوریان مدیرکل آرشیو مرکزی صدا و سیمای کشور نیز به عنوان گزینه احتمالی استاندار خراسان جنوبی در دولت روحانی مطرح شده است.

حال باید نشست و دید تا وزیر کشور دولت یازدهم چه کسی را به عنوان چهارمین استاندار خراسان جنوبی معرفی می‌کند.-----

++++++++++++

گزارش از رقیه محمدی

++++++++++++

انتهای پیام/69017/ذ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول