اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار فارس:

رسانه‌ها مطالبه‌گری صحیح را در جامعه گسترش دهند

استاندار فارس گفت: رسانه‌ها باید فرهنگ مطالبه‌گری صحیح را در جامعه گسترش دهند.

رسانه‌ها مطالبه‌گری صحیح را در جامعه گسترش دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حسین صادق‌عابدین سه‌شنبه‌شب در مراسم تجلیل از خبرنگاران و فعالان عرصه رسانه شیراز اظهار داشت: رسانه‌ها می‌توانند با فرهنگ‌سازی و مطالبه‌گری صحیح و اصولی جامعه را به سمت توسعه‌خواهی سوق دهند.

استاندار فارس ابراز داشت: درج اخبار صحیح و گزارش‌های منصفانه می‌تواند به بسیاری از ابهامات پاسخ دهد و در جامعه روشنگری کند.

وی گفت: رسانه‌ها باید هدفمند عمل کنند تا در مسیر خود دچار مشکل نشوند.

صادق‌عابدین تصریح کرد: هدفمند بودن و با برنامه عمل کردن از ویژگی‌های یک رسانه موفق است و رسانه‌ای که برنامه‌محور نباشد دچار مشکل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: رسانه‌ها باید با آگاهی و اطلاع کافی به مطالبه‌گری بپردازند، زیرا تنها مطالبه‌گری متکی به دانایی می‌تواند نتایج موفق و موثر داشته باشد.

استاندار فارس اضافه کرد: من خود رسانه‌های فعال در این استان و اخبار و گزارشات آنها را رصد می‌کنم و از حضور خود در سومین سال پیاپی تجلیل از خبرنگاران این استان خرسند هستم.

وی با اشاره به اتفاقات اخیر در برنامه 90 ابراز داشت: یک مجری تلویزیون نباید به خود اجازه دهد که تاریخ و فرهنگ پرافتخار استان فارس را زیر سئوال ببرد.

صادق‌عابدین بیان کرد: هیچ‌کس از عملکرد نادرست پیمانکار ورزشگاه حافظیه دفاع نمی‌کند اما اشتباه یک پیمانکار دلیل اهانت به مردم استان فارس نیست.

وی گفت: کار پیمانکار ورزشگاه حافظیه و رنگ پاشیدن به چمن ورزشگاه ناصحیح است اما دلیلی ندارد که با این بهانه به آبروی مردم این استان رنگ بپاشیم.

استاندار فارس ادامه داد: فارس با 14 هزار و 600 شهید، استانی ممتاز و برجسته است و نباید در رسانه ملی به راحتی به مردم این خطه توهین شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در ابتدای این مراسم طی سخنانی ابراز داشت: استان فارس دارای سبقه درخشان و پرفروغی در عرصه مطبوعات است.

احمد همتی‌بوشهری اضافه کرد: فارسی‌ها در تاریخ مطبوعات در حوزه‌های مختلف پیشرو بوده‌اند و امروز نیز این استان دارای جایگاهی ممتاز است.

به گزارش فارس، در حاشیه این مراسم از کتاب سیروس رومی از پیشکسوتان عرصه مطبوعات فارس رونمایی شد.

از جمله موضوعات قابل توجه در این مراسم حضور نزدیک به 500 نفری به عنوان خبرنگاران بود اما کمتر چهره‌های شاخص خبری در این ضیافت مشاهده می‌شدند.

انتهای پیام/2448/ذ30/آ3004

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول