اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

مرکز ارتوپدی ساخت دست و پای مصنوعی+تصاویر

مسئول مرکز فنی و ارتوپدی بهزیستی کرمانشاه گفت: خدمات ارائه شده در مرکز ارتوپدی شهید ادبیان کرمانشاه مطابق استانداردهای جهانی است.

مرکز ارتوپدی ساخت دست و پای مصنوعی+تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، مراکز فنی و ارتوپدی به مراکزی اطلاق می‌شود که منحصرا در ساخت و تهیه وسایل کمک توان‌بخشی اعم از ارتز و پروتز دخالت دارند.

در این مراکز کار طراحی و سخت ارتز و پروتز به‌منظور کنترل، جبران و یا تصحیح انواع اختلالات حرکتی بدن ناشی از ضایعات عضلانی و اسکلتی در بیماران و معلولان انجام می‌شود.

مرکز فنی و ارتوپدی شهید ادبیان زیر نظر اداره‌کل بهزیستی استان کرمانشاه مرکزی است که سالانه به 500 نفر خدمات مختلف ارائه می‌کند.

مسئول مرکز فنی و ارتوپدی بهزیستی کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت: در این مرکز به افراد مددجوی بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) خدمات رایگان ارائه می‌شود و سایر افراد از تخفیف ویژه استفاده می‌کنند.

محسن عظیمی با بیان اینکه هدف ما بازتوانی و رساندن فرد معلول به استقلال فردی است، افزود: این مرکز ساخت انواع ارتز، پروتز، وسایل کمکی و جایگزین، کفش و بریس را انجام می‌دهد.

عظیمی شروع به‌کار این مرکز را سال 53 اعلام کرد و ساخت کفش را تنها کاری دانست که ابتدا در این مرکز انجام می‌شده است.

وی با اشاره به اینکه این مرکز از مراکز اولیه در کشور بوده، تاکید کرد: پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی کار این مرکز توسعه پیدا کرد و به معلولان ضایعه‌نخاعی و قطع نخاع و قطع عضو نیز خدمات ارائه می‌شود.

عظیمی عنوان کرد: در این مرکز فنی و ارتوپدی طبق استانداردهای جهانی عمل می‌کنیم و بهترین جنس را به‌کار می‌بریم.

مسئول مرکز فنی و ارتوپدی بهزیستی کرمانشاه به ارائه توضیحاتی در مورد چگونگی ساخت وسایل پرداخت و خاطر نشان کرد: این کار سختی‌های زیادی دارد.

انتهای پیام/2700/ت40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول