اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان:

دانش و اطلاعات لازمه امنیت هر جامعه است

معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان گفت: امنیت اساسی‌ترین لازمه حیات بشریت است و هر جامعه تنها با استفاده از دانش و اطلاعات می‌تواند امنیت خود را فراهم کند.

دانش و اطلاعات لازمه امنیت هر جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمدمهدی اسماعیلی صبح امروز در مراسم افتتاحیه چهارمین نمایشگاه تخصصی مخابرات، ارتباطات و صنایع وابسته که در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان برگزار شد با اشاره به بحث ارتباطات و لازمه آن در جامعه گفت: امروزه به عنوان یکی از مسائل مهم دنیا از ارتباطات و انقلاب ارتباطی در جهان یاد می‌شود.

وی عنوان کرد: انقلابی که در طی یک قرن اخیر گسترش چشمگیر و قابل توجهی به‌ویژه در دستیابی به امکانات برقراری هر چه بهتر ارتباطات و گسترش کره زمین به یک دهکده جهانی را سبب شده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان با توجه به وسایل ارتباطی جامعه امروزی خاطرنشان کرد: با گسترش اینترنت،  شبکه‌های تلویزیونی و ماهواره‌ای امکان تبادل اطلاعات در کمتر از ثانیه فراهم شده است.

وی با اشاره به تغییر منابع قدرت در سال‌های گذشته تاکید کرد: در گذشته از منابع قدرت با عنوان جمعیت، وسعت و منابع نظامی و قدرت اقتصادی یاد می‌شد در حالی که امروز به عنوان یک منبع نرم دانش ارتباطی و میزان احاطه بر تکنولوژی ارتباطی و مخابراتی در زمینه قدرت پیشتاز شده است.

اسماعیلی ادامه داد: امروزه تمامی حوزه‌های موجود در صنایع در حال رقابت با هم هستند و این در حالی است که تمامی رقابت‌ها از حوزه‌های مختلف با منشا ارتباطی همراه است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان با اشاره به تحریم‌ها و در دست گرفتن قدرت ارتباط جهانی اظهار داشت: تحریم‌های برون مرزی در رابطه با شبکه‌های ماهواره‌ای و مخابراتی نشان دهنده تاثیر قدرت‌های بزرگ در بخش ارتباطات است که لازمه فعال شدن در عرصه جهانی و تجهیز شدن به قدرت برقراری ارتباط با جهان پیرامون است.

وی با اشاره به گام‌های بلند برداشته شده در عرصه ارتباطات در سطح کشور عنوان کرد: در طی سال‌های اخیر گام‌های بزرگی در سطح کشور برای گسترش شبکه‌های ارتباطی و دانش ارتباطی برداشته شده و ما شاهد فراهم شدن فعالیت حوزه‌های مختلف جامعه در جهانی شدن و رسیدن به دانش به روز در این صنعت نرم هستیم.

انتهای پیام/63015/م30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول