اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز:

نیروهای به‌کارگیری شده در سازمان ساعتی سه ماهه هستند

مدیرعامل سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز گفت: نیروهایی که در حال حاضر به مجموعه فرهنگی اجتماعی شهرداری اضافه شده‌اند، ساعتی سه ماهه و یا از نیروهای خود شهرداری هستند.

نیروهای به‌کارگیری شده در سازمان ساعتی سه ماهه هستند

حجت‌الاسلام علی سقاچی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: بنابر آنچه که شهردار این شهر با هدف ارتقای فعالیت‌ها تصمیم گرفت، سازمان فرهنگی اجتماعی از معاونت مربوطه آن جدا شده است.

وی افزود: این تفکیک با برنامه تدریجی انجام و سازمان از معاونت منفک شد.

سقاچی اضافه کرد: بنابر این تفکیک تمام فعالیت‌های اجرایی فرهنگی و اجتماعی شهرداری بر عهده سازمان و امور برنامه‌ریزی، نظارت و تجهیز فرهنگ‌سراها و مسائل عمرانی بر عهده معاونت قرار گرفت.

این مسئول ادامه داد: پس از انجام این تفکیک معاونت 25 نیرو را از سازمان جدا کرد و به همین دلیل به شدت در مجموعه کمبود نیرو داشتیم.

وی تصریح کرد: بنابر همین مسئله از شهردار تقاضا کردیم مجوز به‌کارگیری نیروهای ساعتی از خود مجموعه را به ما بدهد.

سقاچی خاطرنشان کرد: با موافقت شهردار برای به‌کارگیری نیروهای ساعتی سه ماهه، هشت نیروی ساعتی با نامه‌نگاری به معاونت اداری مالی شهرداری در سازمان فرهنگی اجتماعی مشغول به کار شدند.

وی بیان کرد: با این اوصاف نیروهای به‌کارگیری شده نه حکم دارند و نه قراردادی هستند بلکه از بخش‌هایی که در شهرداری نیروی آزاد داشتند تعدادی را برای فعالیت در سازمان فرهنگی اجتماعی به صورت ساعتی به‌کارگیری کردیم.

تدوین برنامه پنج ساله فرهنگی اجتماعی شهر شیراز

مدیرعامل سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: در حال حاضر برنامه پنج‌ساله امور فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز را در دست تدوین داریم.

سقاچی افزود: این برنامه بر مبنای منویات مقام معظم رهبری و در راستای تبیین سبک زندگی در عرصه دین، اخلاق، فرهنگ و اجتماع، ادب و هنر و مباحث عمرانی تدوین شده و به زودی برای تصویب به شورای اسلامی شهر ارائه می‌شود.

مشاور شهردار شیراز تصریح کرد: در این برنامه نزدیک‌تر کردن پیوند مردم با مسائل شهری و شهرداری، نهادینه شدن قوانین شهروندی، مطلع شدن مردم از مشکلات حوزه شهری و محورهایی دیگر گنجانده شده است.

وی اضافه کرد: راه‌اندازی مشاوره‌هایی مانند مشاوره خدمات شهری نیز در این راستا در دستور کار قرار گرفته تا مردم مشکلاتی را که با شهرداری‌ها دارند به این مراکز ارجاع داده و پاسخ بگیرند.

به گفته وی، این مرکزها هر روز از ساعت هفت صبح تا 11 شب و با حضور سه نفر که یک نفر از شهرداری، یک از نفر از مدیریت‌ها و یک نفر از سازمان‌های زیرمجموعه شهرداری است، به ارائه مشاوره می‌پردازند.

راه‌اندازی نخستین مرکز مشاوره قبل و بعد از ازدواج در شیراز و مرکز پیشگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی با همکاری دستگاه قضایی این استان از دیگر مواردی بود که وی در همین زمینه به آن اشاره کرد.

سقاچی بیان کرد: این مرکز هفته آینده در بوستان جنگلی خیابان فضیلت راه‌اندازی می‌شود.

وی تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته راه‌اندازی چند مرکز دیگر مشاوره در نقاط مختلف شهر در دستور کار سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز است.

این مسئول شهری اذعان داشت: از دیگر اهداف راه‌اندازی مراکز مشاوره قبل و بعد از ازدواج، استفاده از توانمندی‌های علمی متقابل و توسعه همکاری کاربری و آسیب‌شناسی در راستای پیشگیری از وقوع جرائم و آسیب‌های اجتماعی در حوزه خانواده و تحکیم بنیان خانواده است.

وی ادامه داد: سازمان فرهنگی اجتماعی یک مجموعه فعالیت نرم‌افزاری را برای ارتقای فرهنگ شهروندی در دستور کار دارد.

این مسئول تصریح کرد: به عنوان نمونه باید همان‌گونه که مردم وجوهات شرعی را می‌پردازند به پرداخت مالیات و عوارض شهری نیز حساس شده و در آن اهتمام داشته باشند.

انتهای پیام/‌2448/ق40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول