اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت امنای علوم پزشکی یاسوج خبر داد

بازگرداندن نعمت شنوایی به افراد کر و لال با کاشت سمعک شنوایی

عضو هیئت امنای علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه پیشگیری و تشخیص به موقع ناشنوایی‌ها در درمان این عارضه نقش مهمی دارد، گفت: اکنون امکان برگرداندن نعمت شنوایی و گفتار حتی به افراد کر و لال مادرزادی نیز فراهم شده است.

بازگرداندن نعمت شنوایی به افراد کر و لال با کاشت سمعک شنوایی

بصیر هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: کاشت سمعک شنوایی تاکنون در انحصار چند کشور خاص بوده که اکنون این عمل مهم در جنوب کشور نیز انجام می‌شود.

عضو هیئت امنای علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه، مرکز کاشت حلزون شنوایی شیراز دومین مرکز در کشور است، افزود: عمل کاشت حلزون شنوایی از پنج سال پیش در دنیا انجام می‌شده ولی به تازگی این امکان در کشور ما نیز فراهم شده است.

وی گفت: با این امکان شاهد پیشرفت‌های زیادی در کاهش و درمان ناشنوایی‌ها در افراد کر و لال مادرزادی خواهیم بود به طوری که این نعمت بزرگ به این افراد بر می‌گردد.

هاشمی ادامه داد: قبل از این، بیمار مجبور بود از سمعک‌های استخوانی استفاده کند که نیاز به یک وسیله نگهدارنده و هدبند داشت ولی با کاشت دائمی حلزون شنوایی در جمجمه بیمار، پردازشگر این دستگاه شخص ناشنوا را قادر به شنیدن با هر دو گوش خود می‌کند.

* برخورداری از نعمت شنوایی 20 میلیون تومان آب می‌خورد

عضو هیئت امنای دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و مدیر گروه گوش و حلق و بینی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در بخش دیگری از صحبت‌هایش به ازدواج‌های فامیلی و نقش آن در بروز ناشنوایی‌های گسترده اشاره کرد و گفت: با توجه رقم بالای یک در هزار شیوع ناشنوایی در جامعه و از آنجا که اگر این افراد به موقع درمان نشوند برای همیشه از نعمت شنوایی محروم خواهند ماند، امروز و در ادامه پیشرفت‌های پزشکی، محققین قادر به برگرداندن حس شنوایی و گفتار به این بیماران شدند که کشور ما نیز در زمره این کشورها است.

هاشمی با بیان اینکه تاکنون در دنیا حدود هزار و 700 عمل کاشت حلزون انجام شده ابراز داشت: بعد از تهران این عمل مهم در شیراز نیز انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در مناطقی که ازدواج‌های فامیلی بیشتر است باید بیش از مناطق دیگر ناشنوایی‌ها را جدی گرفت، تصریح کرد:پیشگیری از بروز ناشنوایی در وهله نخست و اقدام سریع والدین برای تشخیص و درمان این ناشنوایی‌ها از توصیه‌های مهم به خانواده‌ها است.

دکتر هاشمی اظهار داشت : کاشت سمعک برای کودکان زیر 5 سال به دلیل کم بودن قطر جمجمه آنها توصیه نمی‌شود و هزینه اصلی این عمل مربوط به پروتز و حدود 20 میلیون تومان است.

به گزارش فارس، دکتر بصیر هاشمی از پزشکان متخصص بومی در استان کهگیلویه و بویراحمد و استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و شیراز است.

انتهای پیام/82005/خ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول