اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سال گذشته صورت گرفت

غربال‌گری شنوایی بیش از 12 هزار نوزاد قزوینی

معاون امور فرهنگی و پیشگیری اداره کل بهزیستی استان قزوین گفت: سال گذشته 12 هزار و 726 نوزاد شیرخوار در استان قزوین غربال‌گری شنوایی شدند.

غربال‌گری شنوایی بیش از 12 هزار نوزاد قزوینی

فریده یوسفی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: سال گذشته 12 هزار و 726 نوزاد شیرخوار با هدف پیشگیری و کاهش از معلولیت‌های جسمی در استان قزوین غربال‌گری شنوایی شدند.

وی بیان کرد: سال گذشته در غربال‌گری شنوایی 12 هزار و 726 نوزاد شیرخوار استان قزوین تعداد سه هزار و 62 نفر دارای عوامل خطر، 9 هزار و 664 نفر بدون عوامل خطر و 150 نفر دارای اختلالات شنوایی در سطوح متوسط، عمیق و شدید شناسایی شدند.

 معاون امور فرهنگی و پیشگیری اداره کل بهزیستی استان قزوین ابراز داشت: سال گذشته نوزادان شیرخوار دارای اختلالات شنوایی برای درمان بیماری در مراحل مداخلات تشخیصی و درمانی قرار گرفتند.

 این مسئول عنوان کرد: برنامه غربالگری شنوایی نوزادان و شیرخواران از سال 1386 در راستای شناسایی و پیشگیری اختلالات شنوایی و ناشنوایی آنان توسط دفتر معاونت پیشگیری از معلولیت‌های اداره کل بهزیستی استان قزوین آغاز شده است.

 یوسفی‌پور ادامه داد: اکنون در بیمارستان‌هایی که تولد نوزاد در آن اتفاق می‌افتد برنامه غربالگری شنوایی نوزادان و شیرخواران با هدف پیشگیری و کاهش از معلولیت‌های جسمی در جامعه انجام می‌شود.

 اختلالات شنوایی قبل از 2 سالگی به راحتی قابل درمان است

معاون امور فرهنگی و پیشگیری اداره کل بهزیستی استان قزوین ابراز داشت: نوزادان پس از تولد و قبل از ترخیص توسط سنجش‌گران بخش نوزادان مستقر در بیمارستان‌ها با نظارت اداره کل بهزیستی در استان قزوین سنجش می‌شوند.

 وی افزود: سنجش‌گران در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک در اختلال شنوایی نوزادان، آنان را به مراکز تخصصی شنوایی‌سنجی معرفی می‌کنند تا در آنجا پس از انجام آزمایشات تشخیصی تحت درمان قرار گیرند و در صورت نیاز به پزشکان متخصص ارجاع ‌شوند.

 این مسئول با اشاره به اینکه اختلالات شنوایی شایع مادرزادی و ژنتیکی نوزادان تا قبل از دو سالگی به راحتی قابل تشخیص و درمان است، اذعان داشت: سنجش‌گران شنوایی و پزشکان مربوط با معاینه ساده نوزادان در بدو تولد تا زیر دو سال می‌توانند با پیگیری‌های به موقع و مستمر از ناشنوایی، کم‌شنوایی و مشکلات گفتاری و رشدی آنان در سنین بالاتر جلوگیری کنند.

 وی کاشت حلزون در گوش نوزادان و کودکان ناشنوای زیر دو سال را از برنامه‌های اداره کل بهزیستی استان قزوین عنوان و بیان کرد: این سازمان با انجام این عمل مشکلات شنیداری و گفتاری آنان را برطرف می‌کند.

 معاون امور فرهنگی و پیشگیری اداره کل بهزیستی استان قزوین اظهار داشت: نوزادانی که در سنجش غربالگری نیاز به انجام جراحی درمان مانند کاشت حلزون و تجویز سمعک داشته باشند این اداره کل در صورت وجود اعتبار و انجام مراحل قانونی مساعدت‌های لازم را برای آنان انجام می‌دهد.

 انتهای پیام/77009/ک30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول