اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال 91 محقق شد

غربالگری شنوایی بیش از 11 هزار کودک کهگیلویه و بویراحمدی

معاون پیشگیری و فرهنگی بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد از غربالگری شنوایی بیش از 11 هزار کودک در سال 91 خبر داد.

غربالگری شنوایی بیش از 11 هزار کودک کهگیلویه و بویراحمدی

محمدحسین قاسمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج به راه‌های مقابله با بیماری‌ها و کاهش معلولیت در سطح استان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه جامعه ما در حال صنعتی شـدن است و تمایل به زندگی اجتماعی و صنعتی افزایش یافته از این رو میزان مشکلات و معضلات در سطح جامعه نیز در حال افزایش است.

معاون پیشگیری و فرهنگی بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه مقابله و پیشگیری از معلولیت در جامعه نیازمند همکاری و همراهی کلیه دستگاه‌ها است، اذعان کرد: این نهاد حمایتی آموزش‌های مختلفی در زمینه‌های قبل از ازدواج، حین ازدواج، کاهش استرس، مشاوره دوران سالمندی و ...به مراجعان و مددجویان ارائه می‌کند.

قاسمی در ادامه تعداد مراکز واحد پیشگیری بهزیستی را 12 مرکز عنوان کرد و گفت: متاسفانه نمی‌توان کلیه خدمات را به جامعه هدف ارائه کرد از این‌رو باید طرحی اجرا شود که کلیه جامعه را درگیر سازد و از همه فرصت‌های موجود در جامعه نهایت استفاده نیز صورت گیرد.

وی، راه‌اندازی خط تلفن 1480 را از دیگر خدمات ارائه شده به جامعه هدف در بحث پیشگیری و مشاوره‌ عنوان کرد و گفت: راه‌اندازی این خط تلفن به منظور مشاوره و مقابله با عوارض و معضلات بوده که به راحتی در دسترس بوده و شخص با تماس به صورت ناشناس از خدمات مشاوره‌ای این مرکز استفاده می‌کند.

معاون بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را از دیگر خدمات واحد پیشگیری بهزیستی عنوان کرد و گفت: در صورت افزایش آموزش می‌توان با آسیب‌های مختلف در سطح جامعه مقابله و جلوگیری کرد.

قاسمی در ادامه نرخ معلولیت در کشور را 2.3 درصد عنوان کرد و گفت: این در حالی است که میزان معلولیت در کهگیلویه و بویراحمد 2.7 درصد بوده که این میزان نسبت به میانگین کشوری نرخ بسیار بالایی است.

این مسئول به تشریح علت آمار بالای معلولیت در کهگیلویه و بویراحمد پرداخت و گفت: بیشترین عامل معلولیت در سطح استان ناشی از ازدواج‌های فامیلی مسائل ژنتیکی است که به منظور کاهش نرخ معلولیت در استان مراکز مشاوره ژنتیک راه‌اندازی شدند.

معاون پیشگیری بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه خاطرنشان کرد: در سال گذشته 11 هزار و 123 نفر در طرح غربالگری شنوایی شرکت کردند.

قاسمی اعتیاد را معضل اجتماعی بزرگ و ناخوشایند در هر جامعه‌ای خواند و گفت: تمایل افراد به مصرف مواد مخدر به نوعی کلیه جامعه را درگیر می‌کند و کشور ایران به دلیل این‌که بین کشورهای افغانستان و اروپا قرار گرفته در ترانزیت مواد مخدر قرار دارد که افراد جامعه را درگیر این معضل ناخوشایند می‌کند.

این مسئول راه‌اندازی 41 مرکز درمان ترک اعتیاد را از دیگر برنامه‌های بهزیستی در راستای کاهش مصرف مواد مخدر عنوان کرد و بیان داشت: بخشی از مراکز به صورت سرپایی به جامعه هدف خدمات‌دهی می‌کنند.

انتهای پیام/82011/ع40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول