اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

«سمیع» گوش شنوایی که مراجعه را به جای مکالمه کم می‌کند

یکی از مسائل مهمی که این روزها برای ارائه خدمات‌رسانی بین مردم اهمیت پیدا می‌کند، ارائه خدماتی است که به نوعی پای مراجعه‌کنندگان را برای گرفتن خدمات حضوری کوتاه و در عوض با ارائه خدمات غیرحضوری خدمات بیشتری ارائه می‌کند و «سمیع» همان گوش‌شنوایی است که مراجعه را به جای مکالمه به ادارات برق کوتاه می‌کند.

«سمیع» گوش شنوایی که مراجعه را به جای مکالمه کم می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، یکی از مهم‌ترین مزیت‌های روش‌های غیرحضوری دسترسی آسان در بیشترین زمان شبانه‌روز، عدم نیاز به مراجعه‌ی حضوری به بانک و واحدهای مختلف شرکت   و به عبارتی آرامش خاطر مشترکان و متقاضیان است.

شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان نیز در سالهای اخیر با پیاده‌سازی سامانه‌های گوناگون سعی در ارائه‌ خدمات به صورت غیرحضوری و در نتیجه کاهش هدررفت انرژی و هزینه برای همشهریان اصفهانی داشته است که از جمله سامانه سمیع 8121، حوادث و اتفاقات 121 و پرداخت غیرحضوری قبوض 1521 کرده و نیز دریافت خدمات از طریق پایگاه اینترنتی شرکت را در اولویت قرار داده است.

حمید علاقمندان، مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان در این خصوص گفت: سامانه‌ی سمیع با شماره‌ی چهار رقمی 8121 پاسخگوی خدمات فروش و پس از فروش مشترکان و متقاضیان از سال 91 تاکنون بوده است که 70 هزار و 663 مورد تماس با این سامانه برقرار و 34 هزار و 858 مورد ثبت درخواست و 35 هزار و 805 مورد نیز مشاوره‌های لازم انجام گرفته است که این آمار بخشی از بازتاب خدمات غیرحضوری شرکت در حوزه‌ی معاونت فروش و خدمات مشترکین است.

وی افزود: به لحاظ ایجاد این سامانه که برای نخستین‌بار در ایران راه‌اندازی شده است موفق شده‌ایم تنها در بخش متقاضیان و درخواست‌کنندگان خدمات پس از فروش برق در سال 91 تعداد 25 هزار و 858 درخواست ثبت کنیم که از مراجعه ضروری به شرکت و بانکها به شماره 77 هزار و 574  مرتبه کاهش یافته است.

جالب توجه است که این اقدامات با اطلاع‌رسانی‌هایی که از طریق پیامک 2000121 انجام گرفته، سرعت و کیفیت بهتری به ارائه‌ی خدمات و تکریم ارباب رجوع کرده است.

یکی دیگر از اقدامات شرکت توزیع برق اصفهان، مرکز فوریت‌های برق (121) است، (121) همان اورژانس شبکه‌ی توزیع است که در سطح شهرستان اصفهان پوشش 100درصدی دارد.

علاقمندان تصریح کرد: برآوردها نشان می‌دهد که گاهی در روزهای طوفانی و بحرانی این سامانه‌ی الکترونیک تا 20 هزار تماس طی 24 ساعت را ثبت و علاوه بر مدیریت مرکزی، هنگامی که تماس‌ها فراتر از نیروهای پاسخگو باشد با امکان تماس در نقاط عملیاتی فعال می‌تواند اپراتورهای رزرو را نیز به خدمت فرا بخواند.

شاید به جرأت بتوان گفت که در مواقع بروز حوادث کارکنان پرتلاش حوزه معاونت بهره‌برداری بیشترین نیروهای درگیر باشند و به همین خاطر این سامانه ارتباط حوادث مشترکان را از طریق 60 تلفن برای مردم فراهم کرده و طی 24 ساعت رویدادها و درخواست‌های شبکه را از طریق مردم دریافت و ثبت و مدیریت می‌کند.

آمارها نشان می‌دهد که تعداد کل تماس‌های (121) در سال 91 به695 هزار و 892 گفت‌وگو رسیده است که از این تعداد تماس‌های ثبت شده 103 هزار و 722 مورد و بقیه تماس‌ها با مشاوره و راهنمایی به پرسش‌های مشترکین اختصاص یافته است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان اذعان داشت: دیگر لازم نیست همشهریان اصفهانی برای پرداخت قبوض مصرفی خود به بانک‌ها مراجعه کنند؛ بلکه در هر کجای شهر اصفهان که باشند با تماس سامانه ی 1521 می‌توانند به صورت غیرحضوری پرداختی آسان و سریع داشته باشند.

آمارها نشان داده که با توجه به راه‌اندازی این سامانه از سه ماه آخر سال گذشته 15 هزار پرداخت غیرحضوری از طریق این سامانه ضبط شده است؛ بدون آنکه ترافیک مضاعفی را به شبکه‌ی بانکی تحمیل کند.

به طور قطع راه‌اندازی این سامانه‌ها در کنار یکدیگر به تکمیل و تقویت یکدیگر می‌انجامد؛ به طوری که پیامک‌های ارسال شده از طریق سامانه 2000121 شرکت بیش از یک میلیون و 100 هزار پیامک بوده است که 88 درصد مربوط به قبوض مشترکان است که صدور قبض الکترونیک را خواستار شده و 11 درصد از پیامک‌ها مربوط به اعلام هزینه‌ی فروش انشعاب و خدمات پس از فروش بوده است.

همچنین به منظور رفاه حال شهروندان اصفهانی و اطلاع‌رسانی به آنها 11130 پیامک اعلام خاموشی با برنامه برای مشترکین خاص در پی داشته است.

مدیر عامل شرکت توزیع برق شهرستان همچنین به بازگویی خدمات گوناگون دفتر انفورماتیک و خدمات مشترکین شرکت اشاره کرد و ادامه داد: اکنون پایگاه اینترنتی شرکت به نشانی www.eepdc.ir مورد خدمات الکترونیکی از جمله درخواست انشعاب برق درخواست تغییرنام و ثبت شماره همراه جهت دریافت قبض به صورت پیام کوتاه را به مشترکان ارائه می‌کنند که با توجه به راه اندازی این خدمات از ابتدای آذرماه سال 91 به طور متوسط روزانه 300 نفر از این خدمات استفاده  می‌کنند و بازگویی خدمات بی‌نظیر توزیع برق شهرستان اصفهان در بخش قرائت و توزیع قبوض بخش دیگری از این گزارش است که بازتاب  زحمات و تلاش همکاران  شرکت در حوزه ی دفاتر لوازم اندازه گیری و انفورماتیک است.

علاقمندان در پایان تأکید کرد: شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان تنها شرکتی در کشور است که نیمی از مشترکان دیماندی آن بدون حضور کنتور نویس قرائت و قبض آنها توزیع می‌شود و به این ترتیب از 48 هزار بار مراجعه کنتورنویسان به محل کار و صنایع پیشگیری به عمل آمده است.

انتهای پیام/63015/ذ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول