اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آبفار گیلان خبر داد

توزیع 20 هزار متر مکعب آب آشامیدنی در روستاهای گیلان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان از توزیع 20 هزار متر مکعب آب آشامیدنی سالم در روستاهای شش شهرستان این استان خبر داد.

توزیع 20 هزار متر مکعب آب آشامیدنی در روستاهای گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدعلی فرامینی پیش از ظهر امروز در جلسه آبفار استان با اشاره به اقدام‌های پیشگیرانه در زمینه مشکل کم‌آبی روستاهای گیلان، اظهار کرد: با انجام برخی اقدام‌ها در ماه مبارک رمضان مشکل کم‌آبی روستاهای این استان به حداقل رسید.

وی، ادامه داد: پس از برگزاری جلسات مختلف و اتخاذ تدابیر لازم، تمام اقدام‌ها برای تأمین آب شرب با کمیت و کیفیت مناسب روستاییان و گردشگران گیلان اجرایی شد.

این مسئول، توزیع بر 20 هزار مترمکعب آب آشامیدنی سالم و بهداشتی از طریق 2 هزار و 251 سرویس را از جمله اقدام‌ها ذکر کرد و گفت: این مقدار آب در بین 7 هزار و 932 خانوار روستایی در شش شهرستان گیلان توزیع شد.

وی توزیع 12 هزار بسته آب شرب یک لیتری در پنج روستای شهرستان سیاهکل را از دیگر اقدام‌ها برشمرد.

فرامینی، با موثر دانستن اقدام‌های اجرایی شرکت آبفار گیلان برای کنترل تنش آبی روستاها، از کنترل سلامت آب شرب روستاییان خبر داد.

وی اضافه کرد: در ماه مبارک رمضان 73 هزار و 670 مورد نمونه‌برداری از آب آشامیدنی روستاییان گیلان انجام شد تا اطمینان کامل از سلامت آن حاصل شود.

مدیرعامل آبفار گیلان، تلاش ماموران این شرکت برای تأمین آب روستاهای استان در ماه مبارک رمضان را قابل قدردانی دانست و تصریح کرد: در این ایام، 69 هزار و 760 مورد آزمون کدورت سنجی صورت گرفت.

وی، انجام 3 هزار و 500 آزمایش میکروبی و 410 آزمون فیزیکوشیمیایی از آب شرب روستاهای گیلان را از دیگر اقدام‌های شرکت آبفار استان در ماه مبارک رمضان عنوان کرد.

فرامینی، خاطرنشان کرد: برای انجام این تعداد آزمایش کنترل صحت آب، بالغ بر 2 میلیارد و 540 میلیون ریال هزینه شد.

وی، حفر، تجهیز و راه‌اندازی هفت حلقه چاه به منظور تقویت فشار آب شرب روستاییان این استان را از جمله اقدام‌های دیگر ذکر کرد.

این مسئول متذکر شد: ترویج فرهنگ صرفه‌جویی در مصرف آب و رعایت الگوی صحیح مصرف و اطلاع‌رسانی در این زمینه از طریق اصحاب رسانه، گامی دیگر برای کنترل تنش آبی روستاهای گیلان در ماه مبارک رمضان بود.

به گفته وی، اکنون بالغ بر 890 هزار نفر در یک‌هزار و 658 روستای گیلان از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار هستند.

انتهای پیام/2300/صا30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول