اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل خبر داد

اجرای 331 طرح هادی در روستاهای اردبیل

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: در حال حاضر شاهد اجرای طرح هادی در 331 روستای استان اردبیل شامل زیرسازی، جدول‌گذاری، آسفالت، پیاده‌رو‌سازی و ایجاد فضاهای دیگر هستیم.

اجرای 331 طرح هادی در روستاهای اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد حاج‌علیزاده عصر امروز در جلسه بررسی طرح هادی روستایی در اردبیل گفت: تهیه طرح هادی روستایی برای روستاهای با جمعیت بالای 20 خانوار در دستور کار قرار گرفته و تا پایان برنامه پنجم توسعه باید این کار صورت گیرد.

وی با اعلام این‌که در سطح استان بیش از یک‌هزار و 725 روستای دارای سکنه وجود دارد، تصریح کرد: از این بین، یک‌هزار و 29 روستا دارای جمعیت بالای 20 خانوار هستند که اقدامات لازم برای تهیه طرح هادی این روستاها انجام شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل خاطرنشان کرد: 730 روستا تاکنون از تهیه طرح هادی بهره‌مند شدند به‌طوری‌که ما سال گذشته یک میلیارد تومان برای تهیه طرح هادی روستایی اختصاص دادیم.

این مسئول در ادامه عنوان کرد: در اجرای این طرح، 130 روستا به صورت نیمه‌تمام و گاه جدید شامل طرح هادی هستند که امیدواریم با یک چشم‌انداز مناسب بتوانیم در این زمینه مطلوب و مناسب عمل کنیم.

وی با بیان این‌که اجرای طرح هادی و تهیه طرح برای روستاها براساس گزارش چشم‌انداز 10 ساله ترسیم می‌شود، عنوان کرد: تهیه و عملیاتی کردن این طرح یکی از مطالبات اصلی روستاییان است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل بنیاد مسکن استان با بیان این‌که تاکنون 331 روستا از مزایا و فواید اجرای طرح هادی در استان اردبیل بهره‌مند شدند، یادآور شد: ‌در سال گذشته هشت میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار برای اجرای طرح هادی 144 روستا اختصاص یافت.

حاج‌علیزاده ادامه داد: در کنار روستاهای هدف‌گذاری شده ما در اجرای طرح هادی روستاهای هدف گردشگری و نمونه متفاوت‌تر از سایر مناطق عمل کردیم و توانستیم در روستاهای تاریخی و دارای ارزش مرمتی بالا طرح‌ها و برنامه‌ریزی‌های خود را اجرایی و عملیاتی کنیم.

وی گفت: ‌در اجرای طرح هادی روستایی سعی شده از مصالح بومی استفاده شود و عمده هدف ما نیز از اجرای این طرح کمک به عمران و آبادانی روستاها و ارتقای وضعیت معیشتی و اقتصادی ساکنان این مناطق است.

حاج‌علیزاده با اعلام این‌که تاکنون موفق به مرمت و بازسازی فضاهای روستایی دارای بافت با ارزش شده‌ایم، افزود: در این زمینه سه روستا در اولویت قرار گرفته و بیش از 965 میلیون تومان اعتبار برای احیای بافت این سه روستا هزینه شده است.

وی در پایان تصریح کرد:‌ در همین زمینه احیا و مرمت بافت چهار روستا نیز در مرحله تصویب و تایید نهایی است که امیدواریم در این زمینه بتوانیم طرح‌های مطلوبی را به مرحله اجرا و عمل برسانیم.

انتهای پیام/62003/م30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول