اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی جم مطرح کرد

روستاهای جم از مشکل بی‌آبی رنج می‌برند/ استفاده خارج از شبکه از آب جم

رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی جم با بیان اینکه روستاهای جم مشکل بی‌آبی دارند گفت: استفاده غیر قانونی خارج از شبکه از آب از مشکلات این شهرستان است.

روستاهای جم از مشکل بی‌آبی رنج می‌برند/ استفاده خارج از شبکه از آب جم

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان جم، علی دانشور شامگاه پنجشنبه در نشست مسئولان و مردم شهرستان جم اظهار داشت: تامین به موقع آب در روستاهای شهرستان جم مورد تاکید مسئولان قرار دارد.

رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی جم با اشاره به وضعیت آب روستای چم چشمه افزود: چم چشمه تنها روستای شهرستان است که مشترکین آن، هیچ بدهی به اداره آب ندارند.

وی در پاسخ به انتقادات موجود در ارتباط با وضعیت آب روستای چم چشمه گفت: منابع آب شهرستان ضعیف شده و به جز یک یا دو روستا، مابقی روستاها از مشکل بی آبی رنج می‌برند.

دانشور در پاسخ به سئوال یکی از روستائیان در خصوص استفاده از دینام برای مکش آب، با اشاره به استفتای مقام معظم رهبری، استفاده مردم از دینام برای مکش آب از لوله‌ها را دارای اشکال دانست و این کار را موجب از بین رفتن عدالت توزیع دانست.

این مسئول یکی از مشکلات در توزیع عادلانه آب را، استفاده غیر قانونی و خارج از شبکه برخی‌ها از آب روستایی دانست و از دهیاران و شورای روستاها خواست افراد متخلف را به اداره آب و فاضلاب معرفی کنند.

دانشور از انتقال آب به وسیله تانکر به برخی روستاها و همچنین چم چشمه برای حل مشکلات آب خبر داد و افزود: انتقال آب به صورت موقت می‌تواند تا حدودی مشکلات آب روستا را مرتفع سازد.

وی همچنین از مردم خواست در صورت وجود چاه عمیق در روستا یا روستاهای مجاور، آن را اعلام کنند تا بتوان از آن برای تامین آب استفاده کرد.

رئیس اداره آبفای جم در پاسخ به سئوالی در ارتباط با چرایی عدم اختصاص آب چاه شهید ارزاقی به روستای چم چشمه نیز متذکر شد: آب این چاه هم‌اکنون روستاهای کوری حیاتی، باریکان و آبگرمک را پوشش می‌دهد و با توجه به نیاز شرکت فجر جم برای استفاده از آن، باید انتقال آب به روستای چم چشمه از طریق این چاه مورد بررسی قرار گیرد.

دانشور در پاسخ به سئوال یکی دیگر از مردم روستا در زمینه عملکرد نامناسب آبدارها، از مردم تقاضا کرد یک نفر را به عنوان آبدار معرفی کنند تا اداره آب نیز حقوق وی را پرداخت کند.

انتهای پیام/2451/ن30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول