اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل:

طرح هادی در روستاهای شهرستان اهر اجرایی می‌شود

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: به همت بنیاد مسکن استان اردبیل طرح هادی در دو روستای زلزله زده شهرستان اهر اجرا می‌شود.

طرح هادی در روستاهای شهرستان اهر اجرایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد حاج‌علیزاده ظهر امروز در بازدید از روستاهای زلزله‌زده شهرستان اهر اظهار داشت: ستاد معین بازسازی بنیاد مسکن استان اردبیل برای ایجاد نشاط عمرانی در دو روستای زلزله‌زده وردین و یایجیلو که عملیات بازسازی مساکن روستایی توسط همین ستاد اجرا می‌شود آغاز به تسطیح معابر و اجرای طرح هادی برای این روستاها کرده است.

وی با اشاره به اینکه اعتبار تخصیصی برای هر روستا مبلغ 2 هزار و 500 میلیون ریال در نظر گرفته شده، خاطرنشان کرد: نوع اجرای طرح‌ها به صورت سنگفرش است که در روستای وردین 3 هزار متر‌مربع سنگفرش با 80 متر طول دیوار نگهدارنده و با اجرای فضای ویژه برای جلوی مسجد در حال اجراست.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل یادآور شد: همچنین در روستای یایجیلو نیز 3 هزار و 600 متر‌مربع سنگفرش و کانال سنگ با 160 متر طول اجرا می‌شود.

حاج‌علیزاده با مطلوب ارزیابی کردن اجرای طرح‌های هادی این روستاها گفت: در سفر شاملو معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور، به دلیل اجرای مناسب طرح هادی در روستای وردین مبلغ 350 میلیون ریال به اعتبار این روستا افزوده شد که در حال حاضر کل اعتبار آن به 2 هزار و 850 میلیون ریا ل تغییر یافته است.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود آماری از عملکرد ستاد معین بازسازی در بخش بازسازی مساکن روستایی ارائه کرد و افزود: از تعداد یک هزار و 518 واحد مسکونی سهمیه قطعی، اجرای فنداسیون، اسکلت فلزی و شناژ قائم کل واحدها اجراشده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل با بیان اینکه بتن‌ریزی سقف تمام واحدهای مسکونی به تعداد یک هزار و 518 واحد اتمام یافته، بیان داشت: ایزوگام بام بیش از یک هزار و 400 واحد مسکونی انجام شده و آجر چینی یک هزار و 470 واحد مسکونی  که حدود 97 درصد کل مساکن را شامل می‌شود نیز به پایان رسیده است.

حاج‌علیزاده با اشاره به اینکه درب و پنجره یک هزار و 405 واحد مسکونی نیز نصب شده، ادامه داد: اندود گچ و خاک بیش از یک هزار و 240 واحد مسکونی اجرا شده و تاکنون به دلیل عدم مراجعه مناسب ساکنان فصلی بعضی از این روستاها، توانسته ایم 95 درصد از واحدهای مسکونی را بازسازی کرده و تحویل متقاضیان کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علاوه بر انجام اسکان موقت، واحدهای مسکونی ساکنان دائمی این 19 روستا تا پایان سال گذشته تحویل داده شده است.

انتهای پیام/62003/ن30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول