اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار زیرکوه مطرح کرد

اجرای طرح هادی زیرکوه نیازمند 140 میلیارد ریال اعتبار

معاون فرماندار زیرکوه گفت: برای اجرای طرح هادی 56 روستا در شهرستان زیرکوه اعتباری بالغ بر 140 میلیارد ریال نیاز است.

اجرای طرح هادی زیرکوه نیازمند 140 میلیارد ریال اعتبار

علی‌اکبر اکبری‌راد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: 84 روستای بالای 20 خانوار در شهرستان زیرکوه وجود دارد.

وی ادامه داد: تا‌کنون طرح هادی در 26 روستای این شهرستان اجرا شده است که برای انجام طرح هادی 56 روستای باقی‌مانده باید 140 میلیارد ریال اعتبار تامین شود.

معاون فرماندار زیرکوه از مطالعه طرح هادی 26 روستا در این شهرستان خبر داد و افزود: شاخص مطالعه طرح هادی در حال حاضر در استان 72 درصد است که این رقم در زیرکوه 78 درصد بوده و از رشد شش درصدی برخوردار می‌باشد.

اکبری‌راد تصریح کرد: حداقل هشت درصد از اعتبارات عمرانی قانون بودجه سال 92 به بهسازی و توسعه روستاها اختصاص داده شده است.

وی ادامه داد: برابر ماده 138 قانون بودجه سال 92 باید حداقل 8 درصد از اعتبارات استانی، برای اجرای طرح‌های بهسازی و عمرانی روستاها هزینه شود.

مقاوم‌سازی بیش از 3 هزار واحد مسکونی در زیرکوه

معاون فرماندار زیرکوه با اشاره به مقاوم‌سازی 3 هزار و 740 واحد مسکونی در زیرکوه، گفت: در سال گذشته 2 هزار واحد مسکونی روستایی مقاوم‌سازی شده است که یک‌هزار و 740 واحد در حال انجام است.

اکبری‌راد با بیان اینکه زیرکوه به دلیل زلزله‌خیز بودن خطرپذیری بالایی دارد، تصریح کرد: با توجه به نقش مهم کیفیت ابنیه به ویژه در روستاهای زیرکوه از شهروندان درخواست می‌شود برای پیشگیری و کاهش تلفات جانی و مالی زمین‌لرزه، نسبت به مقاوم‌سازی واحد‌های مسکونی به ویژه واحدهای خشت و گلی و بافت فرسوده اقدام کنند.

وی اذعان داشت: برای اجرای طرح هادی روستاهای شاج و حسین‌آباد که کانون مرکز زلزله آذرماه سال گذشته بوده است هزینه‌ای بالغ بر یک‌هزار و 400 میلیون ریال ابلاغ شده است.

معاون فرماندار زیرکوه ادامه داد: همچنین در ارتباط با اجرای طرح‌ هادی روستاهای آبیز و اردکول مبلغ 800 میلیون ریال برای آسفالت معابر این روستاها در نظر گرفته شده که به زودی انجام می‌شود.

اکبری‌راد از اجرای طرح هادی هفت روستا از محل اعتبارات سال 91 خبر داد و گفت: طرح هادی تعدادی از روستاها در سال جاری بازنگری خواهد شد.

انتهای پیام/69017/ک30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول