اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در کشور

کمپ ترک اعتیاد بانوان در سنندج راه‌اندازی می‌شود

مسئول دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان از راه‌اندازی کمپ بانوان در شهر سنندج برای نخستین بار در کشور خبر داد.

کمپ ترک اعتیاد بانوان در سنندج راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سلیم کریمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان با گرامیداشت روز خبرنگار نقش و رسالت این قشر در تنویر افکار عمومی برای کاهش معضلات اجتماعی را مهم ارزیابی کرد و افزود: متاسفانه هنوز اعتیاد به عنوان یک معضل در جامعه دغدغه مردم نشده و باید خبرنگاران این معضل را با قلم‌های شیوا بیان کنند.

وی به اجرای طرح مداخله کارگران در استان اشاره کرد و گفت: برخی افراد به دلیل مشکلات مالی از کردستان به سایر شهرهای بزرگ کشور و تهران برای افزایش درآمد می‌روند و همین افراد با مشکل اعتیاد بعد از مدتی برمی‌گردند که این طرح به منظور مقابله و پیشگیری از معضل اعتیاد در استان در حال اجراست.

مسئول دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان به اجرای ماده 15 قانون مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و یادآور شد: از هفته گذشته سرپناه شبانه‌روزی معتادان در شهر سنندج و مرکز دی‌آی‌سی در شهر سقز راه‌اندازی شده است.

کریمی اضافه کرد: ماده 16 قانون مبارزه با مواد مخدر چون در برخی شهرستان‌های استان جوابگو نبوده با رایزنی‌های انجام شده با ارومیه معتادان شهرستان سقز به ارومیه انتقال داده می‌شوند و در صورت بهبودی و بازگشت به محل اقامتشان فرماندار سقز نیز قول حمایت‌های مادی و ایجاد اشتغال آن‌ها را فراهم خواهد کرد.

وی تصریح کرد: راه اندازی کمپ بانوان برای نخستین بار در سطح کشور در زمینی به مساحت 5 هزار مترمربع در راستای مقابله جدی و پیشگیری از معضلات شوم اعتیاد در جامعه است.

کریمی اضافه کرد: متاسفانه 97 درصد از معتادان بهبودیافته که فاقد شغل هستند به دوران اعتیاد باز می‌گردند.

• وجود 20 هزار معتاد در کردستان

مسئول دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان با اشاره به فعالیت دو مرکز دی‌آی‌سی در شهر سنندج، اضافه کرد: در این مراکز به معتادان شناسایی شده علاوه بر خوراک و تغذیه آن‌ها سرنگ نیز در اختیارشان قرار خواهد گرفت.

کریمی با بیان اینکه حداقل دو درصد مردم کردستان معتاد و 98 درصد دیگر سالم هستند، تاکید کرد: باید برای مقابله با معضلات ناشی از مواد مخدر برنامه‌های پیشگیرانه انجام شود تا این رقم به فاجعه تبدیل نشود.

وی از راه‌اندازی انجمن نوای باران در محلات نایسر و فرجه شهر سنندج خبر داد و اظهار کرد: در این انجمن اشتغال برای خانواده‌هایی که در معرض آسیب و یا در خانواده معتاد دارند، ایجاد خواهد شد.

مسئول دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان در پایان خاطرنشان کرد: 30 درصد زنانی که به اعتیاد مبتلا می‌شوند به اجبار همسرانشان معتاد خواهند شد.

انتهای پیام/79005/ر40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول