اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار آذربایجان‌‌شرقی:

‌معتادانی که ‌‌حاضر به ترک اعتیاد نیستند‌ تحویل مراکز قضایی می‌شوند‌

معاون سیاسی ‌امنیتی استاندار آذربایجان‌‌شرقی گفت:‌ ‌معتادانی که ‌‌حاضر به ترک اعتیاد نیستند‌ تحویل مراکز قضایی می‌شوند‌.

‌معتادانی که ‌‌حاضر به ترک اعتیاد نیستند‌ تحویل مراکز قضایی می‌شوند‌

 به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدعلی نصرتی بعد از ظهر امروز در حاشیه بازدید سرزده از دو مرکز ترک اعتیاد در شهرستان تبریز، افزود: در برخی از موارد مشاهده می‌شود که بعضی از افراد معتاد، پس از بهبود کامل در مراکز ترک اعتیاد مجدداً به این مواد آلوده شده و به مرکز ترک اعتیاد مراجعه می‌کنند؛ که این امر ریشه در کم‌توجهی به وضعیت روحی معتادان دارد.

وی با بیان اینکه این در مورد معتادانی که به صورت داوطلبانه حاضر به ترک اعتیاد نیستند، باید رویکرد متفاوتی اتخاذ شود، ادامه داد: باید شرایطی فراهم شود تا این قبیل افراد به عنوان مجرم، تحویل مراکز قضایی شوند تا روش‌های ترک اجباری، درمان و بازپروری در موردشان اعمال شود.

نصرتی با تقدیر از سازمان‌های ذیربط و تشکل‌های مردم‌نهاد در تاسیس و توسعه مراکز ترک اعتیاد، یادآور شد: اقدامات صورت گرفته، اگرچه ارزشمند است، اما با توجه به پیچیدگی‌های روحی و روانی حوزه ترک اعتیاد، به هیچ عنوان کافی نیست.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه آن چه از ظواهر مراکز ترک اعتیاد بازدید شده بر‌می‌آید، نشان‌دهنده این است که تا رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله زیادی داریم، اظهار داشت: اگر چه اقدامات مناسبی برای تجهیز و پشتیبانی مراکز ترک اعتیاد انجام شده است، اما می‌توان گفت متاسفانه نسبت به سال‌های اخیر پیشرفت چندانی در این حوزه اتفاق نیفتاده است.

نصرتی در بخش دیگری از سخنان خود، اعتیاد را ریشه اصلی آسیب‌های کلان اجتماعی دانست و با بیان اینکه تبیین پیامدهای مخرب مصرف مواد مخدر الزامی است، خاطرنشان کرد: تاثیرات مواد مخدر، محدود به حوزه فردی نیست بلکه اقتصاد آلوده حاصل از قاچاق مواد مخدر نیز با تاثیرات مخرب، دستاوردهای اقتصادی کشور را خدشه‌دار می‌کند.

وی تصریح کرد: ‌بر‌اساس آمار و ارقام موجود، خوشبختانه تعداد مبتلایان مواد مخدر در استان آذربایجان‌شرقی کمتر از سایر نقاط کشور است اما با این حال، لحظه‌ای نباید در حوزه پیشگیری، مبارزه و درمان غفلت شود.

نصرتی با بیان اینکه در این راستا مجاهدت نیروی انتظامی، به خصوص در مرزهای شرقی کشور ارزشمند و قابل تقدیر است، تاکید کرد: اقدامات پیشگیرانه با صبغه فرهنگی باید به عنوان محوری‌ترین حوزه پیشگیری از اعتیاد مورد توجه واقع شود تا با اطلاع‌رسانی دقیق از پیامدهای اعتیاد، هوشیاری و تنفر هر چه بیشتر آحاد جامعه و به خصوص جوانان را برانگیزد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی در بازدید سرزده خود از دو مرکز ترک اعتیاد تحت نظارت سازمان بهزیستی، با اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته و همچنین مشکلات برخی از معتادان تحت مراقبت آشنا شد.

وی در این بازدید، خطاب به معتادان تحت درمان گفت: هر یک از شما به مثابه استعدادهای ارزشمندی هستید که به صورت بالقوه می‌توانید مانند سایر جوانان، افتخارآفرین کشور عزیزمان در حوزه‌های مختلف علمی، فنی و ورزشی باشید که این امر در گرو ایمان و اراده قوی است.

انتهای پیام/60002/ش40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول