اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مهرماه صورت می‌گیرد

برگزاری همایش پیشگیری از اعتیاد در تویسرکان/نماینده یونسکو مهمان همایش

فرماندار تویسرکان از برگزاری همایش پیشگیری از اعتیاد در تویسرکان خبر داد و گفت: این همایش مهر ماه با حضور نماینده یونسکو در شهرستان برگزار می‌شود.

برگزاری همایش پیشگیری از اعتیاد در تویسرکان/نماینده یونسکو مهمان همایش

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، حسین‌علی شرکائی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان، با اشاره به اینکه مواد مخدر آسیب‌های جبران‌ناپذیری را به جامعه می‌زند، اظهار داشت: یکی از مهمترین راهکارهای کاربردی برای جلوگیری از آلوده شدن اجتماع به مواد مخدر پیشگیری در قالب اجرای برنامه‌های کارشناسانه است.

وی با اشاره به اینکه همه دستگاه‌های عامل به ویژه متولیان امر باید با جدیت در این راستا ورود پیدا کنند، ابراز کرد: آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی به منظور پیشگیری از شیوع اعتیاد در بین مردم، باید مقدم بر همه اقدامات صورت گیرد. 

فرماندار تویسرکان با تأکید بر اینکه کارهای فرهنگی در هدایت جامعه برای پیشگیری از اعتیاد تعیین‌کننده است، افزود: آموزش مهارت‌های زندگی، تقویت فعالیت‌های جایگزین و ارائه خدمات مشاوره‌ای متناسب با رده‌های سنی با بهره‌مندی از افراد متخصص اقشار مختلف، اجتماع را در مقابل مواد مخدر مصون می‌کند.

وی با اشاره به اینکه برگزاری نشست‌ها و همایش‌ها نقشی اثرگذار در گرایش افراد به  مواد مخدر دارد، بیان کرد: گسترش مواد مخدر در بین افراد اجتماع یک تهدید برای آحاد جامعه است و امروز همه ما در هر جایگاه و منصبی در قبال ریشه‌کن کردن این ماده خانمانسوز مسئول هستیم.

شرکائی نقش روحانیان را در حل مشکلات و مسائل اجتماع بسیار حائز اهمیت دانست و خواستار توجیه و اطلاع‌رسانی مضرات و پیامدهای مواد مخدر به مردم در سطح شهر و روستاها شد.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه گرایش به سمت مواد مخدر در خانواده‌های مذهبی کمتر است، تصریح کرد: جاری بودن آموزه‌ها و ارزش‌های دینی در چارچوب نهاد خانواده ضمن اینکه بنیان این نهاد مقدس را استحکام می‌بخشد، آسیب‌ها و ناهنجاری جامعه را کاهش می‌‍‌‌دهد.

فرماندار تویسرکان تدوین برنامه‌های مهم فرهنگی در راستای اطلاع‌رسانی و آموزش خانواده‌ها را ضروری دانست و گفت: اساس هر کشور را خانواده تشکیل می‌دهد پس می‌طلبد خانواده‌‌های ما با مدیریت، انسجام بنیان خانواده را با کاربردی کردن سبک زندگی اسلامی نهادینه کنند.

وی در بخش دیگر سخنانش بر نظارت و سرکشی دقیق و مستمر بر کمپ‌های ترک اعتیاد تأکید کرد و افزود: جلسات بررسی و واکاوی مسائل  در این باره به صورت دهستانی، بخشی و در روستاها مرتب برگزار و مصوبه‌های آن اجرایی شود.

شرکائی بر انجام هر چند وقت یکبار طرح‌های ضربتی در سطح شهرستان به منظور سلب آرامش توزیع کنندگان مواد مخدر تأکید کرد.

وی با بیان اینکه تویسرکان نسبت به دیگر شهرهای استان سالم‌تر است از عملکرد موفق نیروی انتظامی و تلاش بی‌وقفه آنها تشکر کرد و گفت: نیروی انتظامی در حوزه مبارزه با مواد مخدر 3 هزار و 600 شهید تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است.

فرماندار تویسرکان در پایان از برگزاری همایش پیشگیری از اعتیاد در تویسرکان خبر داد و گفت: این همایش مهر ماه با حضور نماینده یونسکو در شهرستان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/89010/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول